ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

چرا اعتبار وزیر و شرکت پست خرج یک کارت شد؟

| يكشنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۵، ۰۶:۰۳ ب.ظ | ۰ نظر

علی اصلان شهلا- حواشی حضور مسترکارت در ایران همچنان ادامه دارد. در حالی که وزیر ارتباطات ورود مسترکارت به ایران را اعلام کرد و توزیع این کارت ها توسط شرکت ملی شده پست آغاز شد تا مردمی که قبلا چوب کلاهبرداری در این حوزه را خورده بودند، به ویژن کارت (شرکت توزیع کننده مسترکارت در ایران) اعتماد کنند، سخنگوی مسترکارت هرگونه همکاری با شرکت های ایرانی و عرضه این کارت ها در ایران را تکذیب کرد.
این درحالی است که پیشتر و در چند مورد، عرضه کارت های مشابه در ایران اتفاق افتاده است اما به محض شناسایی ایرانی بودن استفاده کننده از سوی مسترکارت، این کارت ها مسدود شده و پول مردم از بین رفته است.
بنابراین در درجه نخست این سوال پیش می آید که چرا وزیر ارتباطات و شرکت ملی پست حاضر می شوند برای کارت هایی که نه اعتباری هستند و نه توزیع آن از سوی مسترکارت تایید شده است، از اعتبار خود هزینه کنند. نکته جالب تر این که شرکت ویژن کارت به عنوان توزیع کننده این کارت ها در ایران، مدت کوتاهی است که تشکیل شده و مدیران جوان این شرکت کوچک نیز سابقه ملموسی از انجام کارهای مالی و تجاری بزرگ، بین المللی و معتبر در کارنامه ندارند.
از سوی دیگر صدور کارت های اعتباری مستلزم رعایت استانداردهای حوزه پرداخت الکترونیکی است و از سوی دیگر با توجه به این که می تواند سبب خروج سازمان یافته ارز از کشور شود، قطعا نظارت بانک مرکزی را می طلبد. بنابراین سوال اینجاست که اولا نقش بانک مرکزی در این ماجرا چیست و در درجه دوم اصلا توزیع یک کارت دبیت خارجی به شرکت پست چه ارتباطی دارد؟
سوال اینجاست که آیا وزیر ارتباطات و شرکت ملی پست همان طور که حاضر شده اند از اعتبار خود برای توزیع این کارت ها خرج کنند، در صورت مسدود شدن این کارت ها، پای موضوع خواهند ایستاد و هزاران دلار پول مردم را به آنها باز می گردانند؟ (منبع:فناوران)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">