ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

چشم انداز مثبت خصوصی سازی مخابرات

| سه شنبه, ۱۲ آذر ۱۳۸۷، ۰۱:۴۵ ب.ظ | ۰ نظر

گزارش یک موسسه تحقیقاتی بین المللی نشان می دهد بازار مخابرات ایران در سه ماهه چهارم سال 2008 شاهد تحولات مثبتی بوده است و تا پایان سال جاری میلادی رشد بازار تلفن هرماه در جمهوری اسلامی ایران به رقم بی سابقه 60 درصد می‌رسد.

به گزارش فارس به نقل از companiesandmarkets، یکی از مهم ترین تحولاتی که توجه ناظران خارجی را به خود جلب کرده است، تسریع عملیات خصوصی سازی شرکت مخابرات ایران است که باعث شده تعدادی از شرکت های مخابراتی خارجی به خرید سهام آن علاقه نشان دهند.

در این گزارش تصریح شده که عزم جدی دولت ایران برای فروش سهام شرکت مخابرات ایران و چند موسسه بزرگ دیگر دولتی باعث جذب سرمایه گذاری خارجی و پیشبرد برنامه گسترده و فراگیر دولت ایران برای آزاد سازی اقتصادی شده است.

دولت ایران نشان داده که دیگر بین شرکت های داخلی و خارجی مایل به خرید سهام شرکت های خارجی تمایزی قائل نمی شود.

نویسندگان این گزاش معتقدند خصوصی سازی شرکت مخابرات ایران تا قبل از پایان سال 2008 به اتمام نمی رسد، اما وقوع این امر تا قبل از پایان سال شمسی ایرانی در مارس سال 2009 محتمل است.
* رشد 60 درصدی بازار تلفن همراه ایران در سال 2008

رشد مثبت و مداوم بازار تلفن همراه ایران دیگر نکته ای است که در گزارش companiesandmarkets به آن اشاره شده است.

پس از رشد 100 درصدی این بازار در سال 2007 این رشد در سه ماهه اول سال 2008 به 22.6 درصد رسید و پیش بینی های این موسسه حاکی است رشد این بخش در سال 2008 در جمهوری اسلامی ایران به رقم بی سابقه 60 درصد خواهد رسید که نتیجه آن دستیابی به ضریب نفوذ 64 درصدی تلفن همراه در ایران است.

به گزارش فارس علیرغم این رشد به علت حرکت سریع تر دیگر کشورهای خاورمیانه ایران کماکان از نظر ضریب نفوذ تلفن همراه در رتبه یازدهم خاورمیانه قرار دارد.

در انتهای این گزارش مشکلات حاصل از تحریم ایران، قوانین سخت و دشوار داخلی و تداوم تسلط دولت بر اقتصاد سه معضل کلیدی دانسته شده که ممکن است روند رشد بازار مخابرات ایران را کند کند و در صورت حل آنها آینده ای بسیار خوب برای صنعت مذکور پیش بینی می شود.

  • ۸۷/۰۹/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">