ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

چهارمین کنفرانس انجمن رمز ایران ‪ ۲۴‬تا ‪ ۲۶‬مهر ماه در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می‌شود.

"مجید نادری" دبیر این کنفرانس روز یک‌شنبه با بیان این مطلب در گفت‌وگو با خبرنگار آی‌تی ایرنا افزود: محورهای تخصصی کنفرانس شامل "طراحی و تحلیل الگوریتم‌های رمزنگاری"، "کاربرد ریاضیات در رمزنگاری"، "پروتکل‌های رمزنگاری" و "امضا دیجیتال و توابع درهم‌سازی" است.

دبیر چهارمین کنفرانس انجمن رمز ایران بیان داشت: از دیگر محورهای این کنفرانس می‌توان به "زیرساخت کلید عمومی"، "امنیت شبکه"، "دیواره آتش و کنترل دسترسی"، "روش‌های تشخیص نفوذ" و "برنامه‌ریزی و مدیریت امنیت فضای تبادل اطلاعات" اشاره کرد.

نادری ادامه داد: "امنیت در تجارت و پول الکترونیکی"، "امنیت سیستم‌های مخابراتی"، "امنیت سخت‌افزار و کارت هوشمند"، "امنیت نرم‌افزار"، "سیستم عامل و پایگاه داده" و "مباحث حقوقی و قانونی امنیت الکترونیکی" از دیگر محورهای این کنفرانس به شمار می‌رود.

به گفته وی، این کنفرانس بستری مناسب برای تبادل علمی، تخصصی، پژوهشی و ارایه آخرین پدیده‌ها و یافته‌های متخصصین کشور در زمینه رمز و امنیت در فناوری اطلاعات است.

دبیر چهارمین کنفرانس انجمن رمز ایران بیان داشت: تاکنون ‪ ۲۰۰‬مقاله به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده که از این بین ‪ ۵۱‬مقاله برای ارایه برگزیده شده است و در کنفرانس ارایه خواهد شد.

وی مهمترین محور مقالات برگزیده شده را در زمینه امنیت و رمز نگاری ذکر کرد و افزود: اغلب مقالات ارسال شده به دبیرخانه کنفرانس در زمینه "تحلیل رمز"، "نهان‌نگاری" و "امنیت شبکه" می‌باشد.

در این کنفرانس ‪ ۱۰‬کارگاه آموزشی برگزار می‌شود که مهلت ثبت‌نام در این کارگاه‌ها تا قبل از آغاز کنفرانس می‌باشد.

وی ادامه داد: این کنفرانس که مهمترین گردهمایی علمی در زمینه امنیت فضای تبادل اطلاعات کشور است توسط دانشکده مهندسی برق دانشگاه علم و صنعت و انجمن رمز ایران برگزار می‌شود.

  • ۸۶/۰۷/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">