ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

چهار صد میلیارد تومان در بخشIT هزینه می‌شود

| دوشنبه, ۸ اسفند ۱۳۸۴، ۱۰:۱۶ ق.ظ | ۰ نظر

دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی کشور گفت: در برنامه چهارم توسعه، چهار هزار میلیارد ریال در بخش فناوری اطلاعات در کشور سرمایه‌گذاری خواهد شد.
نصرالله جهانگرد روز یکشنبه درجمع مدیران و کارشناسان دستگاههای اجرایی استان‌یزدافزود: ‪ ۵۰‬درصداین مبلغ باید توسط‪ ۱۰‬هزار شرکت خصوصی سرمایه‌گذاری شود.
وی بر توسعه و ارتقای بنگاههای خصوصی و ایجاد فرصت‌های شغلی از سوی بخش خصوصی تاکید کرد و اظهارداشت: نقش دولت در حوزه‌فن‌آوری و اموراجرایی، باید به کمتر از ‪ ۱۰‬درصد کاهش یابد.
وی افزود: باتوسعه مراکزوپارکهای فناوری،انجام حمایت‌های مالی و توانمند ساختن بخش خصوصی در بازارهای بین‌المللی، میتوان زمینه رشد شرکت‌ها و بخش خصوصی را در آینده فراهم کرد.
جهانگرد بااشاره به‌سهم ‪ ۹‬درصدی فناوری اطلاعات در اقتصاد دنیا اعلام کرد:

هم اکنون میزان سرمایه در گردش فناوری اطلاعات در بازارهای جهانی دو هزارو ‪ ۷۰۰‬میلیارد یورو است که از نظر اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی برای کشورهای دنیا بسیار مهم است.
دبیر شورای عالی اطلاع رسانی کشور افزود: در چشم‌انداز ‪ ۲۰‬ساله کشور باید سهم ایران از تجارت جهانی در بخش فناوری اطلاعات به ‪ ۲۵‬درصد برسد تا هفت میلیارد دلار درآمد غیرنفتی از این بخش، عاید کشورمان شود.
وی سرمایه‌گذاری در بخش فناوری‌اطلاعات را ضروری دانست واضافه‌کرد: با توجه به پیش‌بینی رشد اقتصادی هشت درصدی در برنامه چهارم توسعه، دو درصد از این مقدار باید از طریق بهره‌وری، بکارگیری فن‌آوری و بهینه‌سازی، محقق شود.
وی بااشاره به‌انجام برخی برنامه‌های طرح توسعه کاربری اطلاعات و ارتباطات در ایران در سه‌سال گذشته، گفت: در حوزه منابع انسانی و آموزش، گسترش زبان فارسی، بانکداری، بازرگانی، بورس، بهداشت، ثبت اسناد و پلیس الکترونیک، فعالیت‌های مختلفی انجام شده است.
دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی کشور به‌انجام ‪ ۱۹‬طرح به عنوان طرح‌های پیشتاز در بخش فناوری اطلاعات تا آخر برنامه چهارم اشاره کرد و گفت: طرح‌های "کد هویت ملی"، "پول‌الکترونیک" و "منظومه‌ملی‌اطلاعات مکان‌محور" (‪ (SDI‬از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
وی افزود: برای انجام طرح کدهویت ملی، تاکنون‪ ۱۰‬میلیارد ریال هزینه شده است و از سال آینده در کشور راه‌اندازی خواهد شد که با اجرای آن اطلاعات مربوط به افراد به صورت ‪ ONLINE‬در اختیار دستگاهها قرار خواهد گرفت.
جهانگرد اظهارداشت: طرح پول‌الکترونیک به‌صورت کارت‌های‌اعتباری در بانک‌های کشور مطابق با استانداردهای بین‌المللی و به صورت بلند مدت، در کشور انجام شده است.
وی درمورد طرح منظومه‌ملی‌اطلاعات مکان‌محور، گفت: بااجرای‌این طرح، اطلاعاتی در زمینه جمعیت، زیست محیطی، زیرساخت‌های خدماتی، مالکیت و کاربری، اراضی، تقسیمات منطقه‌ای و کشوری در تمام نقاط کشور تهیه خواهد شد.
دبیر شورای عالی اطلاع رسانی کشور افزود: با اجرای این طرح، می‌توان به اطلاعات ارزشمند اجتماعی و اقتصادی دست یافت که در چارچوب سیاست‌های کلان و تصمیم‌سازی ملی کاربرد خواهد داشت.

  • ۸۴/۱۲/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">