ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

چه تعبیری!

| دوشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۸، ۰۱:۲۶ ب.ظ | ۰ نظر

ایمان بیک - دکتر غفاریان، رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران در گفت‌وگو با سایت خبری «موبنا» مصوبه کاهش تعرفه سیم مسی از 30 به 10 هزار ریال را غیر قابل اجرا دانسته است.

تا اینجای کار طبیعی است که مخابرات نخواهد مصوبه سازمان تنظیم را اجرا کند. آنچه غیرطبیعی می‌نماید دلیلی است که ایشان ذکر می‌کند.

به گفته غفاریان «مطابق با ابلاغ کتبی وزیر و اساسنامه شرکت مخابرات ایران، هرگونه مصوبه تعرفه‌ای باید به تصویب هیات مدیره شرکت مخابرات برسد و پس از آن در سازمان تنظیم مقررات بررسی و مصوب شود.»

و این عجب پاسخ جالبی است! سازمان تنظیم مقررات به عنوان نهاد بالادستی برای تصویب تعرفه باید از یک «اپراتور» دستور بگیرد که اگر چنین باشد و این طرز تلقی تسری یابد، فردای ارتباطات کشور را با یک چنین اپراتور قدرتمندی که خصوصی هم می‌شود، باید با نگرانی انتظار کشید.

البته آقای دکتر غفاریان درست می‌گوید؛ طبیعتا در مواردی که اپراتور دولتی بخواهد تعرفه‌هایش را تغییر دهد، خودش تغییر را تصویب می‌کند و به رگولاتور می‌فرستد و در صورت «موافقت» رگولاتور به اجرا در می‌آورد و این روال قانونی کار است، اما اینکه چنین تعبیر شود که تصمیمات نهاد تنظیم کننده مقررات کشور هم باید وارد این چرخه شود، تعبیری است که تفسیر آن را به عهده حقوقدانان می‌گذاریم و البته از سازمان تنظیم مقررات هم می‌خواهیم شفاف بگوید آیا چنین است یا نه؟ و اگر بله، چرا چنین خطای روشنی در فرآیند تعرفه‌گذاری راه پیدا کرده است.

  • ۸۸/۰۲/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">