ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

چه کسانی مشتری خدمات وایمکس هستند؟

| سه شنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۸۸، ۰۲:۳۵ ب.ظ | ۰ نظر

وایمکس نسبت به سرویس‌های قدیمی تکنولوژی جدیدتر و گرانتری است بنابراین هر سرویس مشتریان خاص خود را دارد و نمی‌توان گفت با ورود هر سرویس جدیدی سرویس‌های قبلی که ارزان‌تر بود، مشتریان خود را از دست می‌دهند بلکه شرکت‌های اینترنتی همچنان فعالیت خود را خواهند داشت.

مسعود ریاضیات - رئیس انجمن شرکت‌های اینترنتی ایران - در گفت‌وگو با (ایسنا)، اظهار کرد: ارائه سرویس وایمکس بسیار گران‌تر از ADSL است بنابراین وایمکس نمی‌تواند جایگزین آن شود بلکه مکمل آن است و درواقع در جاهایی که نمی‌توان سرویس ADSL را ارائه داد، می‌شود از سرویس وایمکس استفاده کرد.

وی معتقد است که ورود اپراتورهای وایمکس و فعالیتشان در حوزه ارائه اینترنت خطری برای بقیه سرویس‌دهندها ایجاد نمی‌کند.

به گفته او ما اینترنت پرسرعت را ازطریق شرکت‌های ندا دریافت می‌کنیم و جاهایی که شبکه مخابرات امکان برقراری و ارائه اینترنت پرسرعت را نمی‌دهد، وایمکس می‌تواند وارد شده و این امکان را به کاربران ارائه بدهد؛ درواقع ورود و آغاز فعالیت اپراتورهای وایمکس کمک بزرگی در این زمینه محسوب می‌شود و مصرف‌کنندگان اینترنت می‌توانند در حالی که در حرکت هستند از اینترنت استفاده کنند بنابراین اینترنت در اختیار همه قرار می‌گیرد.

وی با بیان این که تکنولوژی وایمکس مکمل بقیه روش‌ها است گفت: تکنولوژی وایمکس اگر توسط اپراتورهای موبایل استفاده شود باعث خواهد ‌شد به جای تکنولوژی موجود در موبایل از تکنولوژی پیشرفته‌تری استفاده ‌شود که حتی از 3G هم فراتر می‌رود، در نتیجه مبادلات داده‌ها سریع‌تر در تکنولوژی موبایل وارد می‌شود.

او با بیان این که ما از این نظر از بسیاری کشورهای دیگر عقبیم اظهار امیدواری کرد که هرچه سریع‌تر در این زمینه پیشرفت کنیم ولی در هر حال فعالیت اپراتورهای وایمکس تغییری را در فعالیت دیگر شرکت‌های اینترنتی ایجاد نمی‌کند.

  • ۸۸/۱۱/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">