ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کاربران اینترنت کشور 26 میلیون نفر

| دوشنبه, ۱۱ آبان ۱۳۸۸، ۰۴:۰۵ ب.ظ | ۰ نظر

شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: تعداد کاربران اینترنت از هشت میلیون و 800 هزار نفر در سال 84، به 25 میلیون و 600 هزار نفر در سال جاری رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت مخابرات ایران، در زمان حاضر ضریب نفوذ اینترنت در کشور 35 درصد است.

بنابراین گزارش، اتصال هفت هزار و 649 مدرسه به شبکه ملی اینترنت و افزایش تعداد پورت های دسترسی دیتا(منصوبه) به 187 هزار و 348 پورت از جمله فعالیت های شرکت مخابرات ایران در سال جاری به شمار می رود.

افزایش تعداد مشترکان تلفن همراه (اپراتور اول) به 33 میلیون و 300 هزار مشترک و رشد ضریب نفوذ تلفن همراه (اپراتور اول) به 2/45 درصد یکی دیگر از شاخص های عملکرد شرکت مخابرات ایران در سال جاری است. گفتنی است در سال 1384 تعداد مشترکان تلفن همراه(اپراتور اول) هشت میلیون و 500 هزار مشترک بود.

براساس این گزارش، تعداد مشترکان تلفن ثابت در زمان حاضر 25 میلیون و یکصد هزار مشترک است که نشان دهنده ضریب نفوذ 2/34 درصدی این بخش است. این در حالی است که در سال 84 تعداد مشترکان تلفن ثابت حدود 20 میلیون و 340 هزار مشترک بود.

هم اکنون تعداد دفاتر خدمات ارتباطی روستایی (تجیهز شده) به 9 هزار و 528 دفتر و تعداد دفاتر ارتباطی روستایی بهره برداری شده به 9 هزار و 410 دفتر رسیده است.

گفتنی است تعداد دفاتر ارتباطی (ICT) کشور در سال 84 حدود 963 دفتر بود. در زمان حاضر تعداد روستاهای دارای ارتباط 52 هزار و 600 روستا و تعداد روستاهای دارای ارتباط تلفن خانگی 44 هزار روستا است.

  • ۸۸/۰۸/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">