ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کارت‌های بانکی ایران و روسیه متصل شد

| چهارشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۳:۰۵ ب.ظ | ۰ نظر

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد : کلید اتصال سوئیچ کارت‌های بانکی ایران و روسیه در تداوم گسترش ارتباطات بانکی در سطح بین المللی، زده شد و از اواخر مرداد امسال دارندگان کارت های دو کشور از آن برخوردار می شوند.

بر اساس اعلام بانک‌ مرکزی، هموطنان دارای کارت‌های شتابی و همچنین دارندگان کارت‌های روسی از اواخر مردادماه امسال می‌توانند از خودپردازهای دو کشور و در مرحله بعد، از سایر درگاه‌های پذیرش به صورت مشترک استفاده کنند.
با توجه به مذاکرات چند ماهه اخیر و توافق برای اتصال سامانه کارت جمهوری اسلامی ایران با سامانه کارت کشور روسیه از 25 اردیبهشت‌ماه امسال، ارسال، دریافت و پردازش تراکنش‌های آزمایشی بین دو کشور آغاز شده است.
طبق برنامه زمان‌بندی از اواخر مرداد سال جاری، دارندگان کارت‌های شتابی و همچنین دارندگان کارت‌های اعتبار روسی می‌توانند در مرحله اول، از خودپردازهای دو کشور و در مراحل بعد، از سایر درگاه‌های پذیرش به صورت مشاع استفاده کنند.
ارتباط بین سوئیچ‌های کارت ایران و روسیه علاوه بر توسعه امکانات گردشگری در نقاط مختلف کشور برای گردشگران روس و همچنین کشورهای مشترک المنافع، تسهیلات قابل توجهی را برای مسافران و گردشگران ایرانی که به مقصد این کشورها سفر می‌کنند، فراهم می‌کند.
این اقدام از مجموعه اتصالات بین کشورهاست که بلافاصله پس از توافق برجام در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفته و با توسعه آن به سایر کشورها، علاوه بر بهره‌مندی هموطنان و گردشگران از امکانات پرداخت، مقدمه‌ای برای استانداردسازی و بین‌المللی شدن شبکه شتاب در سطح جهان محسوب می‌شود.
چندی پیش ناصر حکیمی مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی در گفت و گو با ایرنا از رایزنی درباره اتصال شبکه بانکی ایران و روسیه برای استفاده از ظرفیت کارت های بانکی در دو کشور خبر داده بود و گفت: این کار تا چند ماه آینده نهایی می شود.
بانک مرکزی از ابتدای سال گذشته و به دنبال اجرای برجام و اتصال مجدد بانک های ایرانی با جهان، مذاکره با شرکت های بین المللی پرداخت از جمله شرکت هایی در ژاپن و چین را کلید زد.

  • ۹۶/۰۲/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">