ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کارت هوشمند درمانی فراموش شد

| سه شنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۸۸، ۰۳:۳۴ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر عامل انجمن رفاه و تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه کارت هوشمند درمانی از تعهدات تأمین اجتماعی است، گفت: کارت هوشمند هویتی - درمانی سازمان تأمین اجتماعی به فراموشی سپرده شده است.

عباس اورنگ در گفت‌وگو بافارس اظهار داشت: دفترچه‌های درمانی سازمان تأمین اجتماعی یکی از ابزارهای الزامی ارائه خدمات در خصوص حوادث و بیماری‌هاست.

وی در ادامه افزود: در سال 1382 با هدف تشکیل حساب‌های انفرادی که از ضروریات صندوق‌های بیمه‌های اجتماعی است، طرحی تحت عنوان کارت هوشمند هویتی ـ درمانی با پیشنهاد معاونت فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی در هیئت مدیره مطرح و تصویب شد.

مدیر عامل انجمن رفاه و تأمین اجتماعی مطرح کرد: طرح مذکور در سازمان تأمین اجتماعی اساساً با هدف ایجاد حساب‌های انفرادی چندگانه بیمه‌شدگان مطرح شد ولی بعدها به دلیل عدم اطلاع مدیران بعدی از ذهنیت کارشناسان طراح، طرح مذکور با گستره‌ای محدود صرفاً در حد کارت هوشمند درمانی به مسیر خود ادامه داد.

وی با اشاره به اینکه کارت هوشمند درمانی یک گام به پیش نسبت به وضع موجود است، بیان داشت: آنچه در سازمان تأمین اجتماعی بیش از هر چیز حائز اهمیت بود و در حال حاضر خلاء آن به شدت احساس می‌شود این است که هزینه‌ها و درآمدهای مربوط به یک بیمه شده در طول سنوات، ارتباط او با صندوق مشخص نیست.

اورنگ در ادامه عنوان کرد: اینکه سازمان تأمین اجتماعی یک نهاد غیر انتفاعی است و صرفاً نباید بر اساس آورده‌های یک فرد تعهدات خود را به او محدود سازد بر کسی پوشیده نیست ولیکن به دلیل اینکه منابع این سازمان مشاع بین النسلی است ضروریست با ساز و کارهای مناسب از اتلاف و یا سوء استفاده‌ها جلوگیری شود.

وی یادآور شد: از این رو تشکیل حساب‌های انفرادی هویتی بیمه‌شدگان این مزیت را دارد تا سازمان تأمین اجتماعی با بررسی توزیع ریسک گروه‌های مختلف تحت پوشش خویش طبق محاسبات بیمه‌ای اقدام کند و چنانچه گروهی بالاتر از حد متعارف از سهم دیگر بیمه‌شدگان سوء استفاده کند با استفاده از منابع حاصل از کمک‌های دولتی از تضییع حقوق دیگر بیمه‌شدگان خود جلوگیری کند.

مدیر عامل انجمن رفاه و تأمین اجتماعی در ادامه افزود: طرح کارت هوشمند هویتی ـ درمانی تأمین اجتماعی پروژه‌ای بسیار بزرگ، پر هزینه ولی ارزشمند است و در صورتی که به نحو شایسته و همه جانبه طراحی و عملیاتی شود علاوه بر اصلاح نظام خدمات درمانی نقشی اساسی در بهبود و افزایش بهره‌وری و جلوگیری از استفاده‌های ناحق در حوزه تعهدات کوتاه مدت، همچنین تعهدات مربوط به از کارافتادگی‌ها در سازمان تأمین اجتماعی خواهد داشت.

اورنگ در خاتمه بیان داشت: هدف اصلی طرح کارت هوشمند هویتی ـ درمانی تأمین اجتماعی تشکیل حساب‌های انفرادی چندگانه بود که انتظار می‌رود مدیر عامل، هیئت مدیره و شورای عالی سازمان تأمین اجتماعی و همه مراجع ذی‌ربط و ذی‌نفوذ در این خصوص به اصل طرح که به نظر می‌رسد تعمداً به فراموشی سپرده شده است، برگردند.

  • ۸۸/۱۱/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">