ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کاهش تعرفه اینترنت بی تاثیر است

| چهارشنبه, ۷ دی ۱۳۸۴، ۰۸:۴۰ ب.ظ | ۰ نظر

رییس انجمن صنفی شرکت‌های اینترنتی (انجمن ‪ISP‬ها) گفت: کاهش تعرفه اینترنت بر روی قیمت اتصال به اینترنت از طریق دایل آپ (‪ (Dial up‬تاثیر نمی گذارد.
"مسعود ریاضیات" در گفت و گو با ایرنا افزود: "وزیر ارتباطات این نوید را داده تا تعرفه پهنای باند توسط شرکت مخابرات ایران ارزان شود و ما امیدواریم که این امر محقق شود." وی اظهار داشت: نکته قابل توجه در مورد اینترنت این است که هزینه اینترنت پر سرعت (‪ (ADSL‬و اتصال از طریق دایل آپ (‪ (Dial up‬متفاوت است و اکنون قیمت اتصال به اینترنت از طریق دایل آپ (‪ (Dial up‬تثبیت شده است.
وی با تاکید بر آنکه با وجود اینکه سیستم ‪ Dial up‬قدیمی شده است، افزود: اما این طریق اتصال به اینترنت هنوز در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد و قیمت آن در ایران نسبت به سایر نقاط دنیا ارزان تر است.
وی ادامه داد: کاهش تعرفه اینترنت بر روی هزینه اتصال به اینترنت از طریق ‪ Dial up‬تاثیر نمی‌گذارد، این به دلیل رقابت شدید ‪ISP‬ها (شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات اینترنت) با هم است که سبب پایین‌ترین حد قیمت دایل آپ شده است و شرایط اجازه نمی‌دهد پایان تر از این باشد.
ریاضیات ادامه داد: از دیگر دلایل عدم تاثیر کاهش تعرفه اینترنت بر روی هزینه اتصال از طریق دایل آپ می‌توان به بالا بودن هزینه تمام شده ‪ISP‬ ها اشاره کرد.
وی با تاکید بر اینکه قیمت اینترنت پر سرعت اکنون در کشور ما بالاست، خاطرنشان کرد:اما کاهش تعرفه اینترنت بر روی خطوط اینترنت پر سرعت (‪(ADSL‬ تاثیر مثبت داشته و سبب کاهش قیمت آن می‌شود زیرا بیشترین هزینه اینترنت پر سرعت، ناشی از هزینه پهنای باند است.

  • ۸۴/۱۰/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">