ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:‌ با راه‌اندازی شبکه‌ی اینترنت ملی، هزینه‌ی استفاده از اینترنت برای کاربران کشور تا ده برابر کاهش می‌یابد.
مهندس «ریاضی» در گفت‌وگو با (ایسنا)، تعداد کاربران اینترنتی کشور در حال حاضر را حدود ‌٥/٧ میلیون نفر اعلام کرد وگفت:هدف‌گذاری شده تا پایان برنامه‌ی چهارم این رقم به‌٢٢ میلیون نفر برسد، البته تلاش می‌کنیم استان‌های محروم‌تر زودتر به امکانات اینترنتی مجهز شوند.
ریاضی در خصوص علت گران بودن هزینه استفاده از اینترنت در کشور اظهار داشت: گران بودن هزینه اینترنت به این علت است که در حال حاضر تمام کاربران ما و حتی آنهایی که اطلاعات مورد نیازشان در داخل کشور است، ابتدا یک بار در اینترنت به خارج از کشور می‌روند سپس بر می‌گردند که این باعث می شود مبلغی که پرداخت می‌کنند افزایش یابد.
وی افزود: تلاش ما این است که شبکه ملی اینترنت را ایجاد کنیم تا کاربران ما که بیش از ‌٨٠ درصد نیازشان داخلی است از این شبکه استفاده کنند.
ریاضی با بیان اینکه هم اکنون طرح ایجاد شبکه اینترنت ملی تهیه و برای بررسی به مجلس فرستاد شده،‌گفت: در صورت ایجاد این شبکه با پهنای باند بسیار زیاد و کیفیت بالا، هزینه استفاده از اینترنت برای کاربران تا ده برابر کاهش می‌یابد.
وی اعتبار مورد نیاز برای ایجاد این شبکه را حدود یک میلیارد دلار برآورد کرد و گفت:‌چنانچه مجلس این طرح را تصویب و اعتبار آن را تامین کند پیش بینی کرده ایم ظرف مدت سه سال این شبکه را ایجاد کنیم که علاوه بر میزبانی تمام سایت‌های ایرانی،‌امکان ارائه سرویس به خارج از کشور را هم دارد.
ریاضی افزود: علاوه بر این راه‌های میان بری هم زده‌ایم تا بتوانیم قبل از ایجاد شبکه ملی اینترنت، وضعیت شبکه‌های موجود را تا حدودی بهینه سازیم.

  • ۸۴/۱۱/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">