ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کاهش سرعت هوشمندسازی مدارس از سال آینده

| دوشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۲، ۰۳:۵۸ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه در مقوله هوشمندسازی شاهدیم که بیش‌تر به جنبه سخت‌افزاری توجه شده است و از نرم‌افزارها غافل مانده‌ایم گفت:آن‌چه که اتفاق افتاده این است که تخته الکترونیک جای گچ را گرفته است.

به گزارش تسنیم اسفندیار چهاربند در پاسخ به این پرسش که هوشمندسازی با روند فعلی مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان و حتی شخص وزیر قرار گرفته است، بسیاری از خانواده‌ها نسبت به دریافت پول اجباری توسط مدارس برای هوشمندسازی کلاس‌های درس گلایه دارند، آیا چنین هوشمندسازی با روند فعلی ادامه خواهد یافت؟ اظهار داشت:‌ هوشمندسازی در ایران با آن چیزی که در دنیا اجرا می‌شود تفاوت دارد؛ هم اکنون در مقوله هوشمندسازی شاهدیم که بیش‌تر به جنبه سخت‌افزاری توجه شده است و از نرم‌افزارها غافل مانده‌ایم یعنی به لحاظ محتوای الکترونیک با ضعف مواجهیم.
** تخته الکترونیک جای گچ را گرفته است

وی افزود: ارتقای صلاحیت‌حرفه‌ای معلمان نیز مورد توجه نبوده است چرا که معلم باید بتواند در فضای یک کلاس درس که مبتنی بر تولید محتوای الکترونیک است فرایند یاددهی و یادگیری را مدیریت کند. باید بگویم قبل از این‌که معلم و محتوا را آماده کنیم سخت‌افزار را وارد کرده‌ایم و عمدتا آن‌چه که اتفاق افتاده این است که تخته الکترونیک جای گچ را گرفته و دیگر معلم هنگام تدریس دستش گچی نمی‌شود و راحت‌تر می‌نویسد.

** برای تأمین امکانات هوشمندسازی مدارس نباید به مردم اجحاف کرد

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به این‌که با این روند اتفاق اصلی که در فرایند یادگیری رخ داده این است که چون معلم و محتوا آماده نبوده یادگیری به خوبی اتفاق نیافتاده است، گفت: باید تلاش کنیم بر روی رویکرد هوشمند سازی مطالعه بیشتری کرده و در اجرای آن تدبیر لازم اتخاذ شود. در حقیقت برای تأمین امکانات هوشمندسازی مدارس نباید به مردم اجحاف کرده و از آن‌ها بخواهیم شتاب زدگی را جبران کنند بنابراین برای سال آینده این جریان را هدایت کرده و این موضوع مستلزم آن است که سرعت هوشمندسازی کم شود.

چهاربند در پاسخ به این پرسش که ممکن است روند هوشمندسازی متوقف شود، عنوان کرد: هم اکنون نمی‌توانیم سخت‌افزارهایی را که وارد شده دور بریزیم اما ابتدا باید محتوای الکترونیک را تولید و معلمان را آموزش داد و پس از آن وارد مرحله سخت‌افزار و اجرا شویم.

به گزارش تسنیم، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در دومین روز گردهمایی مشترک شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها با اشاره به تبدیل برخی مدارس به انبار تجهیزات سخت‌افزاری گفت: معلوم نیست از این همه تجهیزات چه کسانی، چه استفاده‌هایی برده‌اند و چه شرکت‌هایی از این رهگذر سودهای کلانی نصیبشان شده است. برای من هنوز تعریف روشنی از هوشمندسازی وجود ندارد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سوابق هوشمندسازی در سایر کشورها اضافه کرد: کشورهایی که هوشمندسازی را با سخت‌افزار آغاز کرده‌اند، شکست خورده‌اند. لذا ابتدا باید تعریف روشنی از هوشمند‌سازی ارائه شود و بازمهندسی صورت پذیرد.

  • ۹۲/۱۰/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">