ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کاهش عضویت در گلدکوییست

| دوشنبه, ۵ دی ۱۳۸۴، ۰۸:۰۱ ب.ظ | ۰ نظر

گرایش به عضویت در شبکه "گلدکوئیست" در روزهای اخیر در بین شهروندان قزوینی کاهش چشمگیری یافته است.
طبق اعلام برخی از کسانی که خود را سرشاخه‌های این گروه در قزوین معرفی می‌کنند، آمار دقیقی درخصوص اعضای این گروه در استان وجود ندارد، ولی بر اساس اطلاعات همین افراد، تقاضای عضویت در این گروه در روزهای اخیر به پایین‌ترین سطح خود از زمان آغاز فعالیت این شبکه در استان رسیده است.
یکی از اعضای این گروه که نزدیک به ‪ ۱۸‬ماه عضو آن بوده و از اعضای فعال این شبکه محسوب می‌شود و چندین بار نیز پورسانت دریافت کرده است، اعلام جرم بودن عضویت در این گروه و برخورد نیروی‌انتظامی را مهمترین عامل کاهش عضویت در شبکه گلدکوئیست‌ها عنوان کرد.
این فرد که خواست نامش ذکر نشود، بابیان اینکه پیش از این بیشتر اعضای این شبکه را دانشجویان تشکیل می‌دادند، افزود: حدود یک سال قبل گرایش مردم بخصوص جوانان و دانشجویان به عضویت در شبکه بسیار زیاد بود، ولی این علاقه اخیرا به علت سختگیری و اطلاع رسانی رو به کاهش است.
وی گفت: طبق شایعاتی که در قزوین گسترش یافته، افراد جدید برای پیوستن به این شبکه بیشتر از طریق اقوام خود در تهران اقدام می‌کنند.
یکی دیگر از اعضای گلدکوئیست در قزوین که اخیرا سکه خود را دریافت کرده است، گفت: من تصور می‌کردم که می‌توانم با جذب عضو به پورسانت مناسبی دست پیدا کنم که متاسفانه نه تنها این امر میسر نشد، بلکه متوجه شدم که سکه‌های اهدایی گلد کوئیست طلا نیست و تنها روکش طلا دارد و ارزش آنها بسیار کمتر از مبالغی است که پرداخت کرده‌ام.
وی که خواست نامش ذکر نشود، اظهار داشت که بعد از این مساله و ناتوانی در جذب عضو جدید، از این کار کناره‌گیری کرده است.
این فرد علت گرایش مردم عادی بخصوص افراد بیکار را به عضویت در این گروه، رسیدن به پول و ثروت عنوان کرد و گفت: گردانندگان این شبکه با استفاده از اینترنت این فکر را در بین مردم القا می‌کنند که با عضویت در این شبکه به پول و ثروت خوبی دست می‌یابند.
در قزوین برای عضویت افراد در شبکه گلدکوئیست از حدود ‪ ۵۰۰‬هزار ریال تا ‪ ۱۵‬میلیون ریال دریافت می‌شود و هنگامی که فرد ثبت نام کرد، شیئی را به انتخاب خود (سکه یا گردنبند) هدیه می‌گیرد که‌البته قیمت آن در بازار خیلی ناچیز است.
یکی از مسوولان نیروی انتظامی استان قزوین در این‌باره گفت: تاکنون شکایتی از کلاهبرداری در این زمینه صورت نگرفته است. سرگرد ایمانعلی محمدزاده افزود: طی یک ماه گذشته حدود هشت نفر در این ارتباط در استان قزوین دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.
وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که عضویت در گلدکوئیست در استان قزوین در مقایسه با سایر استانها بسیار پایین‌تر است.

محمدزاده تاکید کرد که ماموران نیروی انتظامی با انجام کارهای اطلاعاتی و کسب اطلاعات مردمی با هر نوعی اقدامی در این زمینه برخورد می‌کنند.

  • ۸۴/۱۰/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">