ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کدام پایلوت ؟

| دوشنبه, ۱۴ دی ۱۳۸۸، ۰۱:۱۳ ب.ظ | ۰ نظر

سید محمد مهدی شهیدی - معاون محترم وزیر ارتباطات- جناب آقای مهندس ریاضی- از راه‌اندازی شبکه مترو اترنت استان قم به عنوان پروژه پایلوت تا پایان ماه آینده خبر داده که البته خبر مسرت بخشی بخصوص برای اهالی استان قم است.

اما اگر اسناد مناقصه این پروژه را مرور کنیم درمی‌یابیم که شبکه مترو اترنت قم باید تا ابتدای سال 87 به بهره‌برداری می‌رسید. و دقیقا به دلیل همین تاریخ است که طرح مذکور در آن زمان «پایلوت» عنوان شده و می‌توانست برای سایر شبکه‌های استانی « الگو» باشد.

براساس آگهی‌های مناقصه‌ای که در سال جاری از سوی شرکت‌های مخابرات استانی در روزنامه‌های مورد عنایت «اداره توزیع آگهی‌های وزارت ارشاد» منتشر شده‌اند، حداقل پنج استان اصفهان، شیراز، قزوین، خراسان شمالی و زنجان برای خرید تجهیزات مورد نیاز راه‌اندازی شبکه مترو اترنت مناقصه برگزار کرده‌اند. این بدان معناست که شبکه مترو اترنت استان قم در صورت راه‌اندازی با تاخیر دو ساله، لااقل دیگر به عنوان شبکه پایلوت نمی‌تواند مورد الگوبرداری سایر استان‌ها قرار بگیرد.

نکته دیگری که در خبر جای آن خالی است، مشخص نبودن تعداد پورتی است که برای آن هشت میلیارد تومان هزینه شده است.

از منظر این دیدبان، می‌توان گمان را بر این گذاشت که مقام محترم معاونت وزارت از پروژه‌های سایر شرکت‌های استانی، اطلاعات به روز نداشته‌اند و لذا در حالی که چند استان دست به کار اجرای شبکه مترو اترنت هستند، از یک پروژه به عنوان پایلوت و الگوی سایر استان‌ها نام برده‌اند؛ اما انتظار آن است که روابط عمومی محترم وزارتخانه هنگام تنظیم خبر به چنین مواردی توجه کرده با حذف پاراگرافی که در آن، « اجرای شبکه مترو اترنت استان قم پایلوت» عنوان شده، از بروز ذهنیت اشتباه برای مخاطبان حذر کنند. و در ضمن با افزودن اطلاعات ضروری، از جمله تعداد پورتی که برای آن هشت میلیارد تومان هزینه شده است، خبری کامل و بی‌نقص را به رسانه‌ها ارسال کنند.
منبع : فناوران

  • ۸۸/۱۰/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">