ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کشور مدل توسعه‌ IT ندارد

| يكشنبه, ۱۱ دی ۱۳۸۴، ۰۵:۵۷ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرگروه سخت‌افزار دانشگاه صنعتی شریف،گفت:داشتن مدل توسعه‌ی علمی ‌و فناوری در کشور ضروری است تا نقشIT درکل کشور مشخص شود.
دکتر«جهانگیر» درگفت‌وگو با خبرنگار سرویس فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به رواج تفکرICT به عنوان تکنولوژی غیررسمی‌ در بین بسیاری از کارشناسان اظهارکرد: رواج این تفکر در بین مدیران نشان دهنده‌ی عدم درک این قشر از ضرورتIT در جامعه می‌باشد و در حال حاضرمشکل تئوریک، نبود مدل توسعه‌یIT درکشور است.
وی ادامه داد: مشکلات بسترها و زیرساخت‌های مخابراتی و به طور خاص شبکه‌ی دیتا تناسبی با نیازهای کشور نداشته است.موبایل به عنوان بارزترین کاربرد فناوری اطلاعات که باید نمود رضایت بخشی در بین کاربران ایجاد کند باعث شده به دلیل وضعیت نامطلوب خود ،مردم را با تفکر نادرستی از مزیت‌ها وکاربرد IT داشته باشند.
جهانگیر، افزود: نبود سازوکار مناسب وبودجه‌ی کافی، تعدد مراکز تصمیم‌گیری IT کشور از موانع توسعه‌ی ICT در کشور می‌باشد، حضور سه مرکز تصمیم‌گیری، وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات(ICT)، شورای عالی اطلاع رسانی و شورای عالی انفورماتیک منجر شده است موازی کاری‌هایی صورت گیرد و در بسیاری موارد با تناقصاتی رو به رو شد،که در نتیجه‌ی نبود ارتباطات سالم بین این سه مرکز حاصل شده است.

  • ۸۴/۱۰/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">