ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس پلیس فتا یزد از دستگیری کلاهبرداران اینترنتی میلیاردی در استان خبر داد.
سرهنگ مرتضی ابوطالبی رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: با مراجعه چند نفر به پلیس فتا و طرح شکایتی با موضوع کلاهبرداری اینترنتی در سایتی با عنوان سرمایه گذاری برای ارز دیجیتال، پرونده اولیه تشکیل شد و برای پیگیری در اختیار کارشناسان پلیس قرار گرفت.

او بیان کرد: متهمان با راه اندازی یک سایت با نام شبیه به سایت سرمایه گذاری خارجی که سابقه خوبی دارد و ایرانیان زیادی در آن سرمایه گذاری می‌کنند اقدام به جذب سرمایه قربانیان کردند.

سرهنگ ابوطالبی گفت: قربانیان این پرونده که فریب وعده‌های وسوسه انگیز سود‌های بالا را خورده و طرح شکایت کردند که مشخص شد در مجموع بیش از ۲۰ میلیارد ریال از این افراد کلاهبرداری شده است.

او گفت: با پیگیری‌های فنی کارشناسان پلیس فتا و جمع آوری ادله دیجیتال در تحقیقات در یک ماه مشخص شد که دو جوان یزدی از طریق دریافت ارز دیجیتال و به بهانه سرمایه گذاری در سایت کانادایی اقدام به کلاهبرداری پانزی کردند.

سرهنگ ابوطالبی اظهار داشت: با تلاش شبانه روزی کارآگاهان پلیس فتا، یکی از متهمان در یزد دستگیر و متهم دیگر که نقش بیشتری در این کلاهبرداری ایفا کرده بود که قصد خروج از کشور را داشت وقتی متوجه ممنوع الخروج شدن خود شد نیز دستگیر و متهمان با دستور مقام قضائی روانه زندان شدند.

او تصریح کرد: تبهکاران در فضای مجازی با جعل عملکرد شرکت‌های سرمایه گ آری معتبر داخلی و خارجی، به انضمام تبلیغات وسوسه انگیز و رویا پردازی اقدام به فریب کاربران و جذب سرمایه‌های آن‌ها می‌کنند.

رئیس پلیس فتا یزد گفت: ارتقاء سطح آگاهی عمومی و تخصصی هم وطنان از ترفند‌های مجرمین سایبری بسیار ضروری است.

او عنوان کرد: هم وطنان توصیه‌های پلیس را جدی بگیرند و برای اطلاع از راهکار‌های مقابله با جرائم نوظهور و رایج به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

  • ۰۰/۰۷/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">