ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس پلیس فتای استان آذربایجان‌شرقی از دستگیری فردی که در جهت خرید ارز دیجیتال، کاربران را وسوسه کرده و از آنها کلاهبرداری می کرد، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس محسن محمودی اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه با واریز مبالغی به فردی جهت خرید ارز دیجیتالی اقدام به کلاهبرداری یک میلیارد و 450 میلیون ریالی کرده است، بررسی موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه متهم در بررسی‌های اولیه شناسایی و پس از اخذ دستور از مقام قضایی دستگیر و با اعتراف به بزه انتسابی  پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد، گفت: این افراد با جلب اعتماد مشتری مبنی بر بازدید از سایت خرید ارز الکترونیکی، بعد از پرداخت وجوه مورد درخواست دیگر پاسخگوی مشتری نبوده و هیچ گونه ارزی تحویل مشتری نمی‌دادند و فرد در حقیقت پول‌های واریزی را به یغما می‌برد.

محمودی بیان کرد: صرافی‌های فعال در فضای مجازی دارای مجوز نیستند و اصولا گردانندگان اینگونه صرافی‌ها فقط قصد سوءاستفاده و کلاهبرداری از کاربران را دارند، از این رو شاهد هستیم که اینگونه صرافی‌ها بعد از دریافت وجوه، پاسخگوی مشتری نبوده و هیچ‌گونه ارزی تحویل خریدار نمی‌دهند.

این مقام انتظامی گفت: کاربران فضای مجازی بدانند هرگونه مبادله ارزی فقط باید در صرافی صورت گیرد و این مبادله نمی‌تواند آنلاین باشد به این معنا که شما ارز را به حساب صراف واریز کنند و صرافی به شما وجه درخواستی را تحویل دهد، صرافی‌های فضای مجازی که مجوزی نیز ندارند با تعیین شروط خاصی برای کاربران مثل ثبت‌نام در سایت و وارد کردن اطلاعات کامل فرد به همراه شماره حساب به دنبال سرقت اطلاعات آنها می‌باشند.

رئیس پلیس فتای استان خاطرنشان کرد: طبق ماده 33 دستور‌العمل اجرایی تاسیس، فعالیت و نظارت بر صرافی‌ها، صرافی ملزم به ارائه رسید و فاکتور معتبر با امضاء مجاز و ممهور به مهر صرافی و به نام و امضای مشتری می‌باشد. بنابراین صرافی‌های دارای مجوز از بانک مرکزی تخلف نمی‌کنند و در صورت تخلف با مراجعه به بانک مرکزی و ارائه رسید و فاکتور خرید می‌توان از آنها شکایت کرد.

وی گفت: در صورت بروز مشکلات در فضای سایبری، به پلیس فتا مراجعه و مشکل خود را با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند و یا با شماره های 2188756 ،110 موضوع را به پلیس اطلاع و در صورت هر گونه پیشنهاد و انتقاد با شماره 197 تماس بگیرند.

  • ۹۶/۱۰/۱۸

پلیس فتا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">