ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کلاهبرداری از یزدی‌‌ها در سایت دیوار

| شنبه, ۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۱۳ ق.ظ | ۰ نظر

فرمانده انتظامی استان یزد: مجرمان سایبری با ارائه تخفیفات غیر واقعی درآگهی‌های فروش وسایل در سایت‌های دیوار و شیپور قربانیان خود را به دام می‌اندازند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، سردار عباسعلی بهدانی فرد اظهارداشت: مجرمان سایبری با ارائه تخفیفات غیر واقعی درآگهی‌های فروش وسایل در سایت‌ها، قربانیان خود را به دام می‌اندازند.کلاهبرداری از ۱۵۰ شهروند یزدی در سایت دیوار و شیپور

وی افزود: کلاهبرداران با سوء استفاده از سایت‌های تبلیغاتی و اپلیکیشن‌های مشابه، با درج آگهی‌های جعلی و با تعیین قیمت‌های پایین‌تر از عرف بازار و وسوسه انگیز از مشتریان درخواست مبلغی به عنوان بیعانه می‌کنند و پس از واریز مبلغ توسط خریدار، کلاهبردار گوشی خود را خاموش و یا دیگر پاسخگوی تلفن خود نیست.

فرمانده انتظامی استان یزد ضمن اشاره به کلاهبرداری از ۱۵۰ شهروند یزدی در سایت دیوار و شیپور گفت: قیمت نازل و تحریک خریدار از سوی فروشنده از شگرد‌های مجرمان سایبری است.

بهدانی فرد یادآور شد: شهروندان به هیچ عنوان قبل از رویت و کسب اطمینان از کیفیت و اصل بودن کالای تبلیغ شده، مبلغی را تحت عنوان بیعانه برای افراد واریز نکنند و هر پرداختی حتما بعد از رویت و اطمینان از کیفیت کالا باشد.

سردار بهدانی فرد تاکید کرد: شهروندان حتما از فروشگاه‌های اینترنتی که دارای نماد اعتمادالکترونیکی هستند خرید کنند و به جای دادن بیعانه از گزینه پرداخت وجه در محل استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه آگاهی بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است، به همشهریان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک یا تهدید توسط مجرمان و اخاذان اینترنتی، موضوع را در اولین فرصت به پلیس فتا به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ اطلاع دهند و به صورت مستمر برای مطالعه اخبار و مصونیت از شگرد‌های مجرمانه به وب سایت پلیس فتا به آدرس: www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

  • ۰۲/۰۴/۱۷

سایت دیوار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">