ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کلاهبرداری از 5 میلیون کاربر آندروید

| شنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۰، ۰۳:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

بیش از 5 میلیون کاربر سیستم عامل آندروید گوگل قربانی یک کلاهبرداری بزرگ شده اند.

به گزارش فارس به نقل از کامپیوترورلد، در روزهای اخیر میلیون ها نفر از کاربران آندروید بدافزاری به نام Android.Counterclank را به طور ناخواسته بارگذاری کرده اند که حاوی کدهایی برای سرقت اطلاعات حساس کاربران بوده است.

این بدافزار در 13 برنامه پرطرفدار آندروید گنجانده شده بود که از سوی سه ناشر مختلف برنامه های نرم افزاری عرضه شده بودند. این برنامه ها بیشتر در حوزه بازی و سرگرمی بودند. ناشران ادعا کرده بودند که Android.Counterclankبرای ارتقای امنیت آنها در حین استفاده از آندروید طراحی شده است، اما تنها کارکرد این برنامه سرقت اطلاعات کاربران بوده است.

بررسی های موسسه امنیتی سمانتک نشان می دهد که شرکت های ناشر این برنامه ها وجود خارجی ندارند و گوگل بدون هیچ گونه بررسی و تحقیق در این زمینه برنامه های عرضه شده از سوی آنها را منتشر کرده است.

طی یک سال اخیر بدافزارنویسان بارها کدهای مخرب خود را در قالب برنامه های قانونی و ظاهرا مناسب گنجانده اند و کاربران را فریب داده اند.

با توجه به اینکه Android.Counterclank در 13 برنامه مختلف مخفی شده و برخی از آنها هنوز از سوی گوگل از بازار آنلاین آندروید حذف نشده اند، بیم آن می رود که دامنه آلودگی از مرز 5 میلیون نفر هم فراتر برود.

Android.Counterclank نسخه ای به روز شده از بدافزار Android.Tonclank تلقی می‌شود.

  • ۹۰/۱۱/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">