ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کلاهبرداری اینترنتی با ارز زیارتی

| چهارشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۴۸ ق.ظ | ۰ نظر

رئیس پلیس آگاهی استان یزد در خصوص کلاهبرداری ارز و ویزای زیارتی در شبکه‌های مجازی هشدار داد. 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ کارآگاه حمیدرضا زارع با اشاره به پیش رو بودن ایام حج تمتع و اعزام عاشقان الهی از سراسر کشور به این سفر گفت: ممکن است برخی از زائران به دنبال دریافت سریع و آسان مدارک هویتی مسافرتی (گذرنامه و ویزا) و ارز مورد نیاز مانند دینار و دلار باشند. 

وی افزود: از طرفی هم جاعلان، کلاهبرداران و سودجویان از این فرصت سوء استفاده کرده و در شبکه‌های اجتماعی مختلف اقدام به تبلیغ برای دسترسی سریع در أخذ گذرنامه، ویزا و تأمین ارز مورد نیاز زائران کرده و به این ترتیب از آنان کلاهبرداری کنند و یا مدارک و ارز جعلی تحویل آنها دهند. 

رئیس پلیس آگاهی استان ادامه داد: به منظور پیشگیری از این موارد برای ورود به کشور عربستان و زیارت خانه خدا فقط گذرنامه و ویزا ضروری است و از آوردن مدارک شناسایی اضافی خودداری شود. 

زارع خاطرنشان ساخت: از صفحه گذرنامه خود توسط تلفن همراه عکس گرفته تا در صورت مفقودی یا سرقت مدارک مذکور بتوان از اطلاعات آنها بهره برداری کرد. برای دریافت ویزای کشور عربستان از طریق سامانه‌های رسمی سازمان حج و اوقاف مانند "سماح" ثبت نام کرده تا نسبت به صدور ویزا از طریق مراجع رسمی اقدام گردد و از تحویل گذرنامه خود به دیگران خودداری شود. 

وی تصریح کرد: به تبلیغات دروغین در فضای مجازی در خصوص دریافت ویزا با قیمت ارزان و در کمترین زمان ممکن توجه نکرده و مدارک هویتی و گذرنامه خود را به افراد ناشناس تحویل ندهید. توجه داشته باشید که در صورت دریافت ویزا از مراکز غیررسمی، پلیس در مرز‌های خروجی با امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مستقر بوده و ویزا‌ها و گذرنامه‌های جعلی به راحتی شناسایی شده و از ادامه سفر جلوگیری می‌شود. 

زارع گفت: برای دریافت گذرنامه شخصا به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کرده و به هیچ عنوان مدارک خود را به افراد ناشناس و دفاتر و موسسات غیرمجاز تحویل ندهید. برای دریافت ارز مورد نیاز هم به مراکز و صرافی‌های مجاز مراجعه کنید و از خرید ارز در نقاط مرزی و دلالان ارزی جداً خوداری فرمایید. 

این مقام پلیس اظهار داشت: هنگام سفر به کشور عربستان مواظب افرادی که سعی در معاوضه دینار و دلار با پول ایرانی را دارند باشید زیرا احتمال ارائه اسکناس جعلی از سوی جاعلین وجود دارد. در هنگام خرید برخی از اجناس در کشور عربستان مانند گوشی تلفن، احتمال اینکه فقط در همان کشور فعال باشد و در کشور ما غیر فعال باشد، وجود دارد پس مواظب خرید وسایل تقلبی و بدلی نیز باشید.

  • ۰۳/۰۲/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">