ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کلاهبرداری با آگهی اجاره مسکن در سایت دیوار

| سه شنبه, ۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۰۹ ق.ظ | ۰ نظر

با تلاش پلیس فتا، فردی که با درج آگهی دروغین اجاره مسکن در سایت دیوار اقدام به کلاهبرداری می کرد،ناکام ماند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس پلیس فتا استان مرکزی از ناکام ماندن فردی که با درج آگهی دروغین اجاره مسکن در سایت دیوار اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ "احسان آنقی"در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت شهروند اراکی مبنی بر کلاهبرداری از وی تحت عنوان اجاره مسکن موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ آنقی افزود: با توجه به اظهارات شاکی که با توجه به در پیش بودن سال نو، شیوع ویروس کرونا و زمان کوتاهی که برای انتخاب مسکن داشته است، در سایت دیوار به دنبال مسکن مناسب جهت اجاره بوده و این عجله سبب شده است که با بی احتیاطی مبلغ ۵۰ میلیون ریال را به عنوان بیعانه واریز کند.

او بیان کرد: از آنجا که فرد آگهی دهنده پس از واریز وجه توسط مالباخته جوابگوی تلفن خود نبوده کارشناسان پلیس فتا در تحقیقات فنی خود متهم را شناسایی و دستگیر و به دریافت مبلغ ۵۰ میلیون ریال به قصد کلاهبرداری از شاکی اعتراف کرد.

رییس پلیس فتای استان مرکزی افزود: در ادامه با تکمیل تحقیقات و مستندات مورد نیاز، متهم به جهت ادامه سیر مراحل قضایی به دادسرا معرفی گردید و بیعانه واریزی شاکی اراکی که صرفا به قصد کلاهبرداری اخذ شده بود به وی بازگردانده شد.

اسرهنگ آنقی در پایان یادآور شد.: در هنگام خرید به تبلیغات فریبنده و ارزان قیمت کلاهبرداران در سایت‌های درج آگهی توجه نکنید و از واریز هرگونه وجه به عنوان بیعانه جدا خودداری کنید و در صورت گرفتار شدن در دام کلاهبرداران و یا نیاز به مشاوره سایبری با کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس به شماره ۰۹۶۳۸۰ به صورت ۲۴ ساعته تماس بگیرید.

  • ۰۰/۱۲/۱۷

سایت دیوار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">