ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کلاهبرداری با اپ‌های جعلی عوارض آزادراه

| شنبه, ۵ فروردين ۱۴۰۲، ۱۲:۳۷ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس پلیس فتا استان اصفهان درباره شیوه جدید کلاهبرداری از مالکان خودرو در برنامه‌های جعلی پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراه هشدار داد.
سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از زمان الکترونیکی شدن پرداخت عوارض در برخی از آزادراه‌های کشور از ابتدای سال جاری تاکنون و عملی شدن این سامانه‌ها، پیام‌هایی مبنی بر الزام پرداخت عوارض بر روی گوشی تلفن همراه مالکان خودرو ارسال می‌شود.

وی افزود: برخی از مالکان خودرو به جهت ترس از اعمال جریمه پرداخت نکردن عوارض خودرو با جست‌وجو در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بدون توجه و اطمینان به اعتبار سایت‌ها و برنامه‌های کاربردی اقدام به ثبت اطلاعات کارت بانکی در درگاه‌های تقلبی یا نصب برخی از برنامه‌های کاربردی جعلی می‌کنند که همین امر باعث از دست رفتن اطلاعات کارت‌های بانکی مالکان خودرو و در نتیجه برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آنان می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان ضمن هشدار در خصوص وجود درگاه‌های پرداخت تقلبی و برنامه‌های کاربردی جعلی، خاطرنشان کرد: برنامه‌های جعلی با دریافت برخی از مجوزها، امکان دسترسی به تمام اطلاعات ذخیره شده در گوشی تلفن همراه را خواهند داشت و می‌توانند از قربانیان سوءاستفاده کند؛ لذا مالکان خودرو، پرداخت الکترونیکی عوارض خودرو خود را از طریق سایت‌ها و برنامه‌های کاربردی معتبر انجام دهند و از دانلود کردن برنامه‌هایی که در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف ارائه شده یا لینک‌هایی که فاقد اعتبار لازم هستند، خودداری کنند.

وی اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در فضای مجازی مانند کلاهبرداری‌های اینترنتی، برنامه‌های جعلی و سایت‌هایی با محتوای مجرمانه مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.

  • ۰۲/۰۱/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">