ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شورای انتظامی سازمان نظام صنفی از آغاز فعالیت تاکنون 14 مورد مراجعه داشته است که از این تعداد به 11 مورد رسیدگی کرده و سه شکایت دیگر را در دست بررسی دارد.

به گزارش خبرنگار روزنامه رییس شورای انتظامی سازمان نظام صنفی در گزارش خود از شکایات رسیده به شورا گفت: پنج مورد از این شکایات نرم‌افزاری، سه مورد سخت‌‌افزاری و سه مورد آن اینترنتی بوده است.

مهرداد ذوالفقاریان موضوع اکثر شکایات نرم‌افزاری را عدم رعایت قانون کپی‌رایت عنوان کرد و افزود: در بیشتر موارد مسأله کپی‌رایت بود همچنین شکایاتی در مورد عدم سرویس‌دهی مناسب به مشتری و عدم انجام قرارداد داشته‌ایم.

به گفته رییس شورای انتظامی تنها یک مورد شکایت اینترنتی به مسأله‌ هاستینگ مربوط بوده که این پرونده با پیگیری حل شده است.

وی در این‌باره به خبرنگار گفت: ما مقررات بین‌المللی را بررسی کردیم و دیدیم که حق با مشتری بوده و دامین باید حفظ می‌شده که نگهداری و حفظ نام از وظایف سرویس‌دهنده بوده است.

ذوالفقاریان روند رسیدگی به شکایات را این‌گونه تشریح کرد: ابتدا شاکی طی فورمی شکایت خود را به شورای انتظامی اعلام می‌کند که در آن مشخصات شاکی و متشاکی قید شده است. ما بررسی می‌کنیم که آیا این شکایت در حوزه شورا هست یا خیر و در صورت مرتبط بودن با وظایف شورا، پرونده در نوبت خود قرار می‌گیرد و دو طرف در یک جلسه برای رسیدگی دعوت می‌شوند.

وی درباره متشاکیانی که در جلسه حاضر نمی‌شوند، افزود: طبق قانون نظام صنفی رایانه‌ای ما اجازه داریم در صورت حاضر نشدن متشاکی در جلسه، غیاباً به پرونده رسیدگی و حکم مربوطه را صادر کنیم. در این جلسه از دو طرف خواسته می‌شود که مستندات خود را برای دفاع ارایه دهند.

درصورتی‌که پرونده نیاز به بررسی و کارشناسی بیشتری داشته باشد، ممکن است این جلسات چند مرحله به طول

بینجامد و پس از اعمال‌نظر کارشناسان ما که به مسایل حقوقی نیز آشنا هستند، حکم نهایی اعلام می‌شود. ذوالفقاریان اظهار داشت: در اکثر مواردی که تاکنون به ما مراجعه شده است، حق با شاکی بوده است و تقریباً در بیشتر موارد (به جز سه مورد) طرفین را به توافق رسانده‌ایم و با مصالحه شکایت پایان یافته است

  • ۸۴/۱۰/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">