ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بزرگترین نمایشگاه رسانه‌های الکترونیکی مانند تلفنهای همراه و جهت یاب ها و همچنین دستگاه‌های مربوط به اوقات فراغت همچون رادیو، تلویزیون و سی‌دی پلی‌یرها هر دو سال یک بار در برلین برگزار می‌شود.

نمایشگاه امسال در برلین دربر گیرنده تازه‌هایی از جمله تلفنهای همراه و تلویزیونهای جدید بود.

به گزارش روز سه‌شنبه پایگاه اینترنتی دویچه‌وله، هفته گذشته نمایشگاه رسانه‌های الکترونیکی (‪ (Funkausstellung Internationale‬پایان یافت.

‪ ۲۵۰‬هزار علاقه‌مند و شش هزار روزنامه‌نگار از دستاوردهای جدید این نمایشگاه دیدن کردند که آمار آن نسبت به سال گذشته، ‪ ۱۶‬درصد افزایش نشان می دهد.

"کریستیان گوکه" مدیر عامل نمایشگاه اعلام کرد: یکهزار و ‪ ۲۰۲‬شرکت از ‪ ۴۰‬کشور جهان بیش از یکهزار دستگاه جدید ساخته و هزاران دستگاه جالب دیگر را در غرفه‌های خود به نمایش گذاشتند.

با اینکه محلی به بزرگی ‪ ۱۶۰‬هزار متر مربع به‌این نمایشگاه جهانی اختصاص داده شده بود، اما گروه عظیم دیدارکنندگان، گاه صف‌های طولانی‌و خسته‌کننده‌ای را ایجاد می‌کردند.

بیش از ‪ ۸۰‬سال از برگزاری نخستین نمایشگاه دستگاه‌های‌رسانه‌ای الکترونیکی در برلین می‌گذرد.

این نمایشگاه در طول سالیان دراز همواره معتبرترین محل‌معرفی دستاوردهای تازه جهان الکترونیک بوده است.
نخستین نمایشگاه از این دست در سال ‪ ۱۹۲۴‬بیش از ‪ ۱۷۰‬هزار دیدارکننده داشت.

در همان سال بود که رادیو برای نخستین بار به معرض تماشا گذاشته شد.

در سال ‪ ۱۹۲۸‬برای اولین بار در جهان تصاویر تلویزیونی از محل این نمایشگاه پخش شد. هر کدام از این تصویرها قطر کوچکی برابر چهار سانتیمتر داشتند.

در سال ‪ ۱۹۳۰‬این نمایشگاه با خوشامدگویی بزرگترین فیزیکدان وقت، "آلبرت اینشتین" و پخش زنده پیام او از رادیو آلمان آغاز شد و در سال ‪۱۹۳۲‬ نخستین رادیوی خودرو در آنجا عرضه گردید.

یکسال بعد فروش رادیوی معروف آلمانی که نام گیرنده مردمی به خود گرفت، در محل نمایشگاه آغاز شد و در همانجا ‪ ۱۰۰‬هزار نمونه از آن به فروش رسید.

ساخت و عرضه نخستین تلویزیون رنگی جهان نیز در همین نمایشگاه در سال ‪ ۱۹۳۷‬آغاز شد.

برگزاری نمایشگاه رسانه‌های الکترونیکی از سال ‪ ۱۹۴۰‬تا ‪ ۱۹۴۹‬به تعویق افتاد.

یکسال پس از آن این نمایشگاه به مدت ‪ ۲۰‬سال در شهرهای گوناگون آلمان برگزار شد، تا اینکه از سال ‪ ۱۹۷۰‬به محل اصلی خود در برلین بازگشت.

از سال ‪ ۱۹۷۱‬این نمایشگاه رسما حالت بین‌المللی گرفته و هر دو سال یک بار با عنوان کنونی خود در محل ویژه موزه دستگاه‌های الکترونیکی رسانه‌ای، برگزار می‌شود.

در همان سال بود که نخستین دستگاه‌های ضبط ویدئو به فروش گذاشته شد.

اولین سی دی در سال ‪ ۱۹۷۹‬در همین نمایشگاه به نمایش درآمد و محل تولد ‪ ،DVD‬رادیوهای دیجیتال، نوشته‌های مخابره‌ای از طریق تلویزیون و بسیاری تازه‌های دیگر جهان الکترونیک هم، نمایشگاه جهانی رسانه‌ها بود.
در سال ‪ ۱۹۹۱‬این نمایشگاه بیشترین بازدیدکننده را داشت.

در آن سال بیش از ‪ ۵۰۰‬هزار نفر از تازه‌های الکترونیکی از جمله نوارهای دیجیتال و سی دی‌های چندبار مصرف دیدن کردند.
جالبترین دستگاهی که امسال برای نخستین بار به نمایش گذاشته شد، "تلویزیون جهان آینده" بود.

این نوع تلویزیونها که ضخامتشان تنها قدری بیش از یک قاب عکس است، بر صفحه‌ای برابر چهل اینچ تصاویری پیش چشم می‌آورند که حداقل پنج بار شفافتر و واضح تر از تصویرهای کنونی هستند.

به محض اینکه فرستنده‌های تلویزیونی بتوانند برنامه‌های خود را به صورت دیجیتال به شفافیتی که گفته شد بفرستند، خرید و فروش این گونه تلویزیونها نیز به طور گسترده آغاز خواهد شد.

دستگاه‌های یادشده حدود سه هزار یورو قیمت‌گذاری شده اند.
از دستگاه‌های جالب دیگری که در این نمایشگاه ارایه شد، یک نوع تلفن همراه بود.

این دستگاه‌ها دیگر تنها تلفن همراه نیست، بلکه تلویزیون، وسیله پیک الکترونیکی، تقویم، ماشین حساب حرفه‌ای و خلاصه رایانه‌ای کامل است.

این که بشود به آسانی از طریق تلفنهای همراه، تلویزیون تماشا کرد نیز از تازه‌های نمایشگاه جهانی رسانه‌ها است.

در نمایشگاه یاد شده انواع کوچکتری از این جهت یاب‌ها به نمایش گذاشته شده بودند.

حتی نوعی از این جهت یاب‌های کوچک در تلفنهای همراه هم کار گذاشته شده که دارنده آن می‌تواند هر آن موضع جغرافیایی خود را با نام و حدود خیابانی که در آن ایستاده، مشخص کند.

در این مجموعه باید از نوآوری جالب دیگری هم سخن گفت که هنوز به بازار نیامده و تنها نمونه‌هایی از آن در نمایشگاه ارایه شد.

وسیله نام‌برده، "کاغذ الکترونیکی" است.

تصور کنید که به جای صفحه کلید رایانه، برگه‌ای از جیب خود درآورید و با قلم مخصوص روی آن بنویسید و نوشته شما مستقیما در رایانه یا تلفن همراهتان درج شود.

چنین کاغذهایی هم در نمایشگاه به نمایش درآمدند.

به جز تازه‌های تکنیکی، باید از بهترسازی دستگاه‌های الکترونیکی رایج هم یاد کرد.

شرکتهای فیلیپس و سونی، مدلهای جدیدی از ضبط صوتها، دستگاه‌های فیلمبرداری و تلویزیونهای خود عرضه کرده بودند که کوچکتر و سبکتر از مدلهای قدیم‌تر هستند.

هرچند تعداد بازدیدکنندگان نسبت به دو سال پیش اندکی کمتر بود، اما مراجعه کارشناسان و بازرگانان افزایش یافته بود، به طوری که دست‌اندرکاران به این فکر افتاده‌اند که نمایشگاه را هر سال برگزار کنند.

آگاهان گزارش داده‌اند، بیش از دو و نیم میلیارد یورو قرارداد فروش وسایل الکترونیکی در مدت برگزاری نمایشگاه بسته شد و حضور فعال شرکتهای بین‌المللی در این نمایشگاه، نسبت به دو سال پیش ‪ ۵۶‬درصد افزایش داشت.

  • ۸۴/۰۶/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">