ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گزارشی از وضعیت ثبت نام تلفن همراه

| چهارشنبه, ۵ بهمن ۱۳۸۴، ۰۸:۲۹ ب.ظ | ۱ نظر

براساس آمار ارایه شده از سوی شرکت ارتباطات سیار، آمار ثبت نام تلفن همراه در سه روز اول در کل کشور مجموعا ‪ ۸۱۰‬هزار و ‪ ۳۳۲‬ثبت نام بوده است که سهم این آمار برای استان تهران ‪ ۱۷۷‬هزار و ‪ ۵۷۱‬گزارش شده است.
مسوولان ارتباطات سیار و پست با آغاز این مرحله از ثبت نام تلفن همراه گفتندکه‌برای رفاه‌حال مردم‌وسهولت در ثبت نام، تهمیدات ویژه‌ای اندیشیده‌اند.
دفاتر آژانسهای پستی، دفاترامورمشترکین تلفن همراه و دایر کردن مراکز ثبت نام درسازمانهای دولتی از جمله این تمهیدات ذکر شده است.
گزارشگر ایرنا برای چگونگی روند و وضعیت ثبت نام تلفن همراه در تهران سری به مراکز ثبت نام زده و آن را به نگارش درآورده است که‌حاصل آن گزارش پیش رو است.
" منطقه ‪۱۶‬پستی، دفتر پستی شهید فلاحی است که در خیابان شریعتی زیر پل سید خندان واقع است و برخی از مردم آن منطقه این دفتر پستی را برای ثبت نام تلفن همراه انتخاب و به این دفتر مراجعه می‌کنند.
وارد راهرو باریکی می‌شوم که انتهای سالن این دفتر پستی برای ثبت نام تلفن همراه در نظر گرفته شده است، دور میز حدود هفت یا هشت نفر برای ثبت نام ایستاده‌اند و مشغول تحویل مدارک خود هستند.
"مهدی عباسی" ‪ ۴۵‬ساله که برای ثبت نام تلفن همراه آمده ، می‌گوید که سال گذشته هم برای ثبت نام مراجعه کرده است که تفاوت اصلی ثبت نام امسال با سال گذشته کاهش سخت‌گیری های اداری است.
وی می‌افزاید، امسال برای ثبت نام تعداد انبوه تلفن همراه نیازی به تهیه فیش بانکی برای هر یک تلفن همراه به طور جداگانه نبوده و افراد می‌توانند، مجموعا برای تمام تلفن‌های همراه یک فیش بانکی بگیرند.
این شهروند ادامه می‌دهد: اما نگرانی افرادی که به صورت انبوه ثبت نام می‌کنند آن است که علی رغم قول مسوولان، تحویل آنها همانند سال گذشته با محدودیت مواجه شود که در این صورت رضایت این افراد تامین نخواهد شد.
"بیتا نامی" ‪ ۲۷‬سال سن دارد و ثبت نام‌کننده دیگری در این دفتر پستی است، وی می‌گوید، خوشبختانه به دلیل افزایش تعداد مراکزی که ثبت نام تلفن همراه را برعهده دارند درمجموع مراکز ثبت نام تلفن همراه شلوغ نبوده و معطلی به همراه ندارد.
"علی باقری" که جوان ‪ ۳۰‬ساله دیگری است و برای ثبت نام تلفن همراه آمده است نیز تاکید دارد که برای ثبت نام معطل نشدم.
وی که از روند آسان‌تر شدن ثبت نام تلفن همراه راضی است، نگرانی‌اش را از تاخیر در واگذاری‌ها بیان کرد و از مسوولان خواست تا به وعده‌های خود برای ارتقا کیفیت شبکه ارتباطات سیار کشور نیز عمل کنند.
یکی از مسوولان روابط عمومی شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از تفاوتهای اصلی ثبت نام این دوره با دوره‌های قبلی آن است که بخش خصوصی به طور جدی وارد فعالیت شده و با همکاری دفاتر پستی، آژانس‌های پستی و دفاتر خدمات مشترکین تلفن همراه صورت می‌گیرد.
"لاله پرچمی"، گفت : در این دوره برای انجام ثبت نام‌های انبوه تلفن همراه تهیه یک فیش بانکی کافی بوده و برای جلوگیری از اختلال در کار مراکز اصلی پستی این مراکز کمتر به کار ثبت نام پرداخته‌اند و بیشتر بر این روند نظارت دارند.
این مسوول افزود: ایجاد دفاتر سیار پستی به سازمانهای بزرگ دولتی برای ثبت نام تلفن همراه از دیگر مواردی است که برای رفاه حال مردم درنظر گرفته شده است.
دکتر "محمد حسن محبیان" مدیر عامل شرکت پست در این رابطه به ایرنا، گفت: از آنجا که شرکت پست در شش ماهه دوم سال بار ترافیکی زیادی دارد سعی شده از بخش خصوصی نهایت استفاده را کرده و در این کار با هیات دولت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هماهنگ شده تا شرکت پست فقط نقش نظارتی داشته باشد.
وی افزود: یکی از ویژگی‌های این دوره از ثبت نام‌ها ساده کردن کار برای رفاه مردم و مجموعه شرکت پست است تا شرکت پست ثبت نام‌ها را در کمترین زمان و حداقل اشتباهات و با کیفیت عالی انجام دهد.
محبیان ادامه داد: در این دوره از ثبت نامها سعی کرده‌ایم به استانها و مناطق، اعتبارات لازم را بدهیم تا آنها مشکل نداشته باشند و کارهایشان را سریع و بی‌نقص انجام دهند.
مدیر عامل شرکت پست، گفت: برای آنکه کار ثبت نام تلفن همراه به سرعت انجام شود، این دوره از بخش خصوصی در حجم بالا بکار گرفته شده است.
محبیان افزود: به کارمندان دفاتر خدمات ارتباطی آموزشهای لازم را داده‌ایم و حق‌السهم دفاتر ارتباطی با ورود اطلاعات و بایگانی پرونده انجام می شود.
وی ادامه داد: نقاطی که دفتر پستی ندارند باید به نزدیکترین باجه ای که استان برای آنان در نظر گرفته است مراجعه کنند البته استانها در دستور کار داشتند که برای آن مناطق اکیپ سیار اعزام کنند.
هم اکنون دو هزار و ‪ ۸۷۱‬واحد پستی شهری در کشور برای ثبت نام تلفن همراه فعالیت می‌کنند.
این تعداد شامل ‪ ۴۴۳‬آژانس پستی، یک هزار و ‪ ۱۷۸‬دفتر خدمات ارتباطی و یک هزار و ‪ ۲۵۰‬واحد شهری پستی دولتی را شامل می‌شود.

  • ۸۴/۱۱/۰۵

نظرات  (۱)

imfxk dcdhviuo

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">