ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گزارشی از وضعیت شبکه مخابراتی کشور

| دوشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۷، ۰۱:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر

شرکت مخابرات ایران روز دوشنبه در اطلاعیه ای، گزارشی از وضعیت شبکه مخابراتی کشور در دولت نهم منتشر کرد.

شرکت مخابرات ایران در این گزارش که یک نسخه از نمابر آن برای ایرنا ارسال شد، نوشت: این گزارش نمایانگر تلاش تحسین برانگیز این مجموعه در مقاطع مختلف زمانی منتهی به پایان سال ‪ ۸۶‬و تامین روز افزون نیاز ارتباطی هموطنان است.

این گزارش به مناسبت هفته ارتباطات منتشر شد. هفته ارتباطات از ‪۲۴‬ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

در این گزارش آمده است: تا پایان سال ‪ ۸۶‬تعداد ‪ ۲۴‬میلیون و ‪ ۵۰۹‬هزار و ‪ ۷۱۴‬تلفن همراه و ‪ ۲۳‬میلیون و ‪ ۹۵۷‬هزار و ‪ ۶۳۹‬تلفن ثابت در کشور دایر شد.

این آمار در سال ‪ ۸۵‬معادل ‪ ۲۲‬میلیون و ‪ ۶۲۶‬هزار و ‪ ۹۴۴‬تلفن ثابت و ‪۱۵‬ میلیون و ‪ ۳۸۵‬هزار و ‪ ۲۸۹‬تلفن همراه بوده است.

در این گزارش آمده است: ضریب نفوذ تلفن ثابت نیز که در سال ‪ ۷۹‬معادل ‪۱۴/۹‬ درصد بود، در سال ‪ ۸۶‬به ‪ ۳۳/۴۶‬درصد افزایش یافت.

این ضریب در سال ‪ ، ۸۵‬معادل ‪ ۳۲/۵۷‬درصد و در سال ‪، ۸۴‬معادل ‪ ۲۷/۵۷‬درصد بود.

بر اساس این گزارش نیز ضریب نفوذ تلفن همراه در سال ‪ ۷۹‬به ‪ ۱/۵۱‬درصد، در سال ‪ ۸۴‬به ‪ ،۱۰/۲۹‬در سال ‪ ۸۵‬به ‪ ۲۲/۲۰‬درصد و در سال ‪ ۸۶‬نیز به ۲۰‬ ‪ ۳۴/‬درصد رسید.

شرکت مخابرات ایران در این گزارش نوشت: در سال ‪ ۳۳۷ ،۷۹‬شهر تحت پوشش تلفن همراه قرار داشت که این میزان در سال ‪ ۸۴‬به ‪ ۹۱۸‬شهر، در سال ‪ ۸۵‬به یک هزار و ‪ ۱۶‬و در سال ‪ ۸۶‬به یک هزار و ‪ ۳۵‬شهر افزایش یافت.

بر اساس این گزارش ، روستاهای دارای ارتباط مخابراتی به ‪ ۲۸‬هزار و ‪۶۲‬ روستا در سال ‪ ۷۹‬به ‪ ۵۲‬هزار و ‪ ۷۸۳‬روستا در پایان سال ‪ ۸۶‬افزایش یافت.

این میزان در سال ‪ ۵۱ ، ۸۵‬هزار و ‪ ۵۸‬روستان و در سال ‪ ۴۵ ، ۸۴‬هزار و ‪۲۳۴‬ روستا بود.

شرکت مخابرات ایران در خصوص دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی، تعداد این دفاتر را در سال ‪ ،۸۶‬پنج هزار و ‪ ،۶۷۲‬در سال ‪ ، ۸۵‬دو هزار و ‪ ۲۸۷‬روستا و در سال ‪ ۹۶۳ ،۸۴‬روستا ذکر کرد.

  • ۸۷/۰۲/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">