ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گزینه های احتمالی تصدی وزارت ارتباطات

| يكشنبه, ۴ مرداد ۱۳۸۸، ۱۱:۵۸ ق.ظ | ۰ نظر

«خانه تکانی جدی» که محمود احمدی‌نژاد در کابینه دهم از آن خبر داده، احتمالا در حوزه ارتباطات هم انجام خواهد شد و گمانه‌زنی درباره این تغییرات بازار داغی دارد.هفته گذشته برخی احتمالات تصدی‌گری پست وزارت ارتباطات مطرح شد، اما در روزهای اخیر اتفاقات جدیدی افتاده است.
سلیمانی و سفر به وزارتخانه‌ای دیگر

این روزها نظرات متفاوتی در خصوص ماندن یا نماندن محمد سلیمانی در کرسی وزارت ارتباطات مطرح می‌شود.عده‌ای معتقدند با توجه به کارنامه وزیر ارتباطات و رابطه دوستی طولانی و نزدیک با دکتر احمدی نژاد وی در این سمت ابقا خواهند شد و گروهی دیگر می‌گویند اینکه سلیمانی در سمتی دیگر و یا در وزارتخانه دیگر مثل علوم، تحقیقات و فناوری در دولت به کار گرفته شود، دور از ذهن نیست.اما عده‌ای دیگر نیز معتقدند که با توجه به حجم بالای کار در دولت و سفرهای استانی از آنجا که محمد سلیمانی تا اندازه‌ای پا به سن گذاشته، ممکن است خود از قبول این سمت در دولت دهم چشم‌پوشی کند.
غفاریان، در جدال با بیماری؟

از طرفی گفته می‌شود که وفا غفاریان نیز به عنوان یکی دیگر از گزینه‌های مطرح کسب کرسی وزارت ارتباطات در دولت دهم مطرح است، اما از آنجا که وی به دلیل بیماری به شدت تحت نظر پزشک است و حتی شنیده شده با پزشک ویژه به برخی سفرها می رود، احتمالا به دلیل حجم بالای کار در دولت و سفرهای استانی از پذیرفتن این سمت عذر خواهد خواست. هرچند برخی دیگر می‌گویند رایزنی‌ها برای وزارت غفاریان همچنان با قوت در جریان است.
حذف محامدپور و جایگزینی اسامی تازه

اما کمال محامدپور نیز که یکی از گزینه‌های مطرح کسب کرسی وزارت بود روز گذشته با تایید استعفایش از سوی وزیر ارتباطات به فناوران گفت:‌ برای کار در دولت سه پارامتر وجود دارد، اول اینکه خود شخص خواستار کار با دولت باشد، دوم رییس جمهوری خواهان به کارگیری فرد باشد و سوم اینکه مجلس فرد منتخب را تایید کند.وی افزود: بنده در همان گام اول که اشتیاق فردی برای کار باشد تمایلی برای ادامه همکاری با دولت ندارم و از پذیرفتن این سمت حتی با توجه به رایزنی‌هایی هم که تاکنون انجام شده معذورم و فکر می‌کنم کار در دانشگاه در شرایط فعلی از هر گزینه‌ای منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

با این استعفا، طبیعتا نام محامدپور از لیست گزینه‌های احتمالی تصدی وزارت حذف می‌شود و به این ترتیب ناظران و آگاهان، گزینه‌های جدیدی را مطرح می‌کنند.

با توجه به اسامی ارایه شده تا کنون در رسانه‌ها و روند اجرای کار در در طی چهار سال گذشته، گفته می‌شود رییس جمهور به برخی مدیران فعلی مجموعه وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات نیز نیم نگاهی دارد و با توجه به عملکرد چهار ساله آنها در این بخش سعی در انتخاب فرد منتخب با توجه به تخصصی بودن این حوزه از بین مدیران توانمند این مجموعه دارد.

با توجه به عملکرد اجرایی مدیران مخابراتی در طی چهار سال گذشته، وحید صدوقی، مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار با کارنامه‌ای قابل قبول، واگذاری میلیونی سیم کارت اعم از دایمی و اعتباری و شکسته شدن قیمت سیم کارت پس از 10 سال و برقراری رومینگ روستایی در صدر جدول عملکرد وزارت ارتباطات قرار دارد.

البته در این بین همچنان نام افرادی همچون انتظاری که از مخابراتی‌های قدیمی است به گوش می‌رسد و گفته می‌شود رایزنی‌ها برای او در جریان است.

همچنین نباید فراموش کرد که تعدادی از مدیران ارشد کنونی و پیشین مجموعه وزارت ارتباطات و شرکت‌های زیرمجموعه نیز به چنین موقعیتی برای نشستن بر صندلی وزارت علاقه دارند که در روزهای آینده، به تدریج درباره آنان نیز خواهیم نوشت.
منبع : فناوران

  • ۸۸/۰۵/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">