ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گوگل اعلام کرده از پلیس و نهادهای قضایی برای افشای اطلاعات خصوصی افراد به درخواست آنها پول می‌گیرد و این کار بدون هزینه نخواهد بود.
گوگل برای افشای اطلاعات خصوصی افراد از دولت‌ها پول می‌گیرد

به گزارش فارس به نقل از دیجیتال ترندز، گوگل می‌گوید نیروهای پلیس و مقامات قضایی برای دسترسی به داده های کاربران باید پول خرج کنند.

بر همین اساس ارائه اطلاعات پس از دریافت هر برگ احضاریه مستلزم پرداخت ۴۵ دلار است. همچنین هزینه استراق سمع دیجیتال هر کاربر ۶۰ دلار است. همچنین ارائه اطلاعات مربوط به جستجوهای هر کاربر مستلزم هزینه ای ۲۴۵ دلاری است.

گوگل هر سال هزاران  درخواست قضایی و پلیسی برای افشای اطلاعات خصوصی کاربران مشکوک دریافت می‌کند و با توجه به وقت‌گیر بودن این کار قصد دارد هزینه‌هایی از این بابت دریافت کند.

تا به حال گوگل و دیگر شرکت‌های فناوری بابت افشای چنین اطلاعاتی هیچ پولی دریافت نمی‌کردند، اما با افزایش تعداد درخواست‌ها فعلا گوگل رویه خود را تغییر داده است. گوگل تنها در سال ۲۰۱۹ درخواست‌هایی برای افشای اطلاعات بیش از ۱۶۰ هزار نفر کاربر در سراسر جهان دریافت کرده است. گوگل معمولا در ۶۰ تا ۸۰ درصد از موارد با درخواست‌های دریافتی موافقت کرده و داده‌های درخواستی را افشا می‌کند. بخش عمده این درخواست‌ها مربوط به دولت آمریکاست.

  • ۹۸/۱۱/۰۷

گوگل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">