ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یک میلیارد دلاربرای اینترانت ملی کافی نیست

| سه شنبه, ۲ اسفند ۱۳۸۴، ۱۰:۴۱ ق.ظ | ۰ نظر

تبادل اطلاعات از طریق اینترنت با توجه به انتقال به خارج کشور و برگشت مجدد آن در داخل هزینه‌‏های بسیاری را در بر می‌‏گیرد, که اینترانت ملی تا حدی به کاهش این هزینه‌‏ها کمک می‌‏کند.
دکتر کمال محامدپور, معاون آموزش, پژوهش و امور بین‌‏الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات, درگفت وگو با خبرنگار ایلنا, در خصوص ضرورت ایجاد شبکه ملی اینترنت با بیان این مطلب, اظهارداشت: ایجاد شبکه اینترانت ملی امری است که ضرورتش در کشور احساس می‌‏شود.

وی, با اشاره به حساسیت‌‏های اطلاعاتی, امنیتی و علمی در کشور, گفت: در کشورهای دیگر این‌‏گونه مسایل دیده نمی‌‏شود ؛ اما در ایران با توجه به تهدیدهایی که علیه ما وجود دارد, ضرورت ایجاد این شبکه حساس‌‏تر به نظر می‌‏رسد.

وی, با بیان این‌‏که طرح ایجاد اینترانت ملی ایده خوبی است, خاطرنشان کرد: برای انجام شدن آن نیاز به اعتبار و فعالیت بسیاری وجود دارد و قبل از اقدام به هرگونه عملکردی باید موضوع به وسیله کارشناسان, متخصصان, دانشگاهیان و به طور کلی بخش غیردولتی مورد بررسی قرار گیرد.

دکتر محامدپور, افزود: باید ابتدا جمع‌‏بندی کلی راجع به اصل موضوع و نحوه عملی شدن آن وجود داشته باشد و بعد در این خصوص اقدام شود.

معاون آموزش, پژوهش و امور بین‌‏الملل وزارت ICT , با تاکید بر ضرورت ایجاد شبکه اینترانت ملی یادآور شد: به نظر نمی‌‏آید با اعتبار یک میلیارد دلار گفته شده, این امر عملی شود و این اعتبار کافی نیست.

وی, سرمایه‌‏گذاری را مهم‌‏ترین بحث در زمینه اینترانت ملی عنوان کرد و اظهارداشت: این موضوع باید از نظر متخصصان و کارشناسان مورد بحث قرار گیرد, تا مزایا و معایب این پروژه با توجه به سرمایه‌‏گذاری آن بررسی و ضرورت‌‏های آن بازبینی شود.

دکتر محامدپور, اجرایی شدن اینترانت ملی را امری فرابخشی و فرا وزارت‌‏خانه‌‏ای دانست و تصریح کرد: باید همه کسانی که در بخش دولتی و خصوص به نحوی مرتبط با این موضوع هستند, دخالت داده شوند و با شنیده شدن نظریات همه متخصصان, راهکارهای لازم اجرایی شود.

معاون آموزش, پژوهش و امور بین‌‏الملل وزارت ICT , در پایان در خصوص این‌‏که این شبکه اینترنت و یا اینترانت است, یادآور شد: اگر بخواهیم نامی برای این طرح اختصاص دهیم, اینترانت ملی, نامی معنادارتر خواهد بود.

  • ۸۴/۱۲/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">