ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

افتتاح حساب بانکی اینترنتی برای یک میلیون نفر از دانش‌آموزان سراسر کشور، با حضور رییس‌جمهور و با اهدای دفترچه‌ی پس‌انداز به نفرات اول تا سوم گروه‌های آزمایشی آزمون سراسری امسال آغاز شد.

افتتاح حساب بانکی اینترنتی برای یک میلیون نفر از دانش‌آموزان سراسر کشور، با حضور رییس‌جمهور در حاشیه‌ی جلسه‌ی شورای عالی فناوری اطلاعات، با اهدای دفترچه‌ی پس‌انداز به نفرات اول تا سوم گروه‌های آزمایشی آزمون سراسری امسال آغاز شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری ارتباطات و فناوری اطلاعات (سیتنا)، درمراسم فوق که پیش از ظهر امروز- یکشنبه - در دفتر رییس‌جمهور کشورمان برگزار شد، محمود احمدی‌نژاد، با اهدای حساب بانکی اینترنتی به مبلغ 10 میلیون ریال به نفرات اول، حساب بانکی اینترنتی به مبلغ هفت میلیون و 500 هزار ریال به نفرات دوم و حساب بانکی اینترنتی به مبلغ پنج میلیون ریال به نفرات سوم گروه‌های آزمایشی پنج‌گانه کنکور سراسری، از تلاش آن‌ها در علم‌آموزی قدردانی کرد.

احمدی‌نژاد، با بیان این‌که ملت ایران، ملتی تمدن‌ساز و تأثیرگذار بر علم، هنر، ادبیات و فرهنگ جهان است، تأکید کرد: انقلاب اسلامی زمینه‌ی حضور و تلاش جوانان را برای ساختن کشوری در شأن و منزلت ایرانیان فراهم کرده و به همین دلیل باید برای ایجاد جامعه‌ی نمونه تلاش کنیم.

طرح افتتاح حساب بانک اینترنتی برای یک میلیون نفر از دانش‌آموزان سراسر کشور که روز یکشنبه به تصویب شورای عالی فناوری اطلاعات رسید، از سوی شرکت پست‌بانک و به منظور فرهنگ‌سازی استفاده از بانکداری الکترونیک در نسل جوان کشور به این شورا پیشنهاد شده بود.
قرار است در این طرح برای یک میلیون نفر از دانش‌آموزان مقاطع دبیرستان و راهنمایی که حائز معدل بالاتری هستند، حساب بانکی اینترنتی به مبلغ 40 هزار ریال افتتاح شود.

در جلسه شورای عالی فنآوری اطلاعات، همچنین پیشنهاد ارائه‌ی طرح ادغام شورای عالی اطلاع‌رسانی‌، شورای عالی امنیت فضای تبادل اطلاعات و شورای عالی انفورماتیک در شورای عالی فنآوری اطلاعات کشور به شورای عالی اداری به منظور کاهش مراجع موازی و افزایش کارآیی امر سیاستگذاری فنآوری اطلاعات در سراسر کشور به تصویب رسید.

در این جلسه هم‌چنین مقرر شد کارگروهی با عضویت وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سیما و دبیرخانه شورای عالی فنآوری اطلاعات کشور برای تدوین راهکارهای فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی و ارائه‌ی آموزش‌های عمومی و اختصاصی در حوزه‌ی فنآوری اطلاعات از طریق شبکه‌های صدا و سیما تشکیل شود.

تعیین ترکیب کارگروه فنآوری اطلاعات استان‌ها که به ریاست استانداران تشکیل می‌شود و وظیفه پیاده‌سازی سیاست‌ها و راهبردهای ملی مصوب، هدایت و راهبری فعالیت‌های فنآوری اطلاعات استان و تعیین اولویت‌ها و تخصیص منابع طرح‌های فناوری اطلاعات استان را بر عهده دارد، از دیگر مصوبات شورای عالی فن‌آوری اطلاعات کشور بود.

  • ۸۵/۰۵/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">