ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

1100 ‌میلیارد دقیقه مکالمه مردم با موبایل در سال 90

| سه شنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۱، ۰۲:۵۱ ب.ظ | ۰ نظر

سؤال ملی نماینده فلاورجان از وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات در جلسه علنی مجلس بررسی شد.

سؤال ملی حجت‌الاسلام سید‌ناصر موسوی نماینده مردم فلاورجان از رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر ارتباطات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این سؤال قبلا در کمیسیون صنایع و معادن مجلس مورد بررسی قرار گرفته بود‌ اما به دلیل قانع نشدن نماینده سؤال کننده از پاسخ‌های وزیر رسیدگی به آن به صحن علنی موکول شده بود.

خلاصه سؤال به این شرح است که "‌علت اختلافات مداوم و بسیار متنوع سرویس تلفن همراه از قبیل قطع مکرر پیامک‌های اشتباه تعداد ارسال یک پیامک و عدم پوشش کامل در تمامی مناطق چیست؟"

رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات پس از قرار گرفتن پشت تریبون به ارائه توضیحاتی پیرامون سؤال مطروحه پرداخت و اظهار داشت: در یک مقطعی به دلیل تبدیل نرم‌افزار مربوط به پیامک‌ها از نوع خارجی به داخلی، تا حدودی قطع مکرر داشتیم اما این مشکل هم‌اکنون برطرف شده است.

وی افزود: نشانه بارز رفع این مشکل این است که در 5 روز اول سال جاری، دو میلیارد و 800 میلیون پیامک جا به جا شد و ما هیچ پیامک تکراری و اشتباهی نداشتیم و همه پیامک‌ها نیز به مقصد رسیدند و لازم به ذکر است که این آمار در 14 روز اول سال به 7 میلیارد رسید یعنی از 29 اسفند تا 13 فروردین.

وی با بیان اینکه همه پیامک‌ها با صحت رد و بدل شدند، گفت: در مرداد ماه سال گذشته مشکل موقتی در ارسال پیامک‌ها وجود داشت اما هم اکنون این مشکل برطرف شده است.

وزیر ارتباط در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: امروز 54 میلیون مشترک فعال تلفن همراه وجود دارد در حالی که 89 میلیون خط تلفن همراه واگذار شده است و با احتساب خطوط تلفن ثابت در حال حاضر به ازای هر فرد ایرانی 2 خط تلفن فعال در کشور وجود دارد.

تقی‌پور همچنین با تاکید بر اینکه سال گذشته اقداماتی برای اصلاح و ارتقای کیفیت خطوط تلفن در کشور انجام شد، گفت: هزینه مکالمات زیر 3 ثانیه حذف شد و ما برای ارتقای پوشش و میزان کیفیت تلفن همراه اقداماتی را انجام دادیم و امروز در بیش از 85 درصد پوشش جمعیتی در کشور داریم و در هزار و 163 شهر پوشش کامل تلفن همراه وجود دارد.

وی همچنین با بیان اینکه هر دو اپراتور در ایران فعال هستند، گفت: از نظر مکالمات قطع شده میزان مجاز 2 درصد است اما این مصوبه را اصلاح کرده و این میزان را به یک و سه دهم درصد کاهش داده‌ایم و بیشترین مقدار در یکی از استان‌ها 7 دهم درصد است که این کیفیت به خوبی مدیریت و اصلاح شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه سخنانش با ذکر این نکته که نقاط عدم پوشش تلفن همراه زیر یک درصد است، تصریح کرد: سال گذشته هزار و 100 میلیارد دقیقه مکالمه در کشور داشته‌ایم که به طور میانگین مردم در هر روز 3 میلیارد دقیقه با تلفن همراه صحبت کردند و بیش از 98 درصد این مکالمات موفق بوده است.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان به ارائه توضیحاتی در خصوص سؤال مطروحه پرداخت و یادآور شد: بدون شک هدف مخترع تلفن همراه برقراری ارتباط سریع، صرفه جویی در هزینه و استفاده بهینه از زمان بوده است.

وی افزود: مخترع تلفن همراه شاید تصور هم نمی‌کرده که ارسال پیامک‌های اشتباه، ارسال چند باره یک پیامک و قطع مکالمات روزی با اعصاب و روان افراد بازی کند.

این نماینده مجلس یادآور شد: هم اکنون در تلفن همراه بنده حدوده 3 هزار پیامک وجود دارد که حداقل ده‌ها مورد پیامک تکراری است و حاضرم اگر ثابت شود که این پیامک‌ها تکراری نبوده، در محضر نمایندگان و ملت عذرخواهی کنم.

به گفته وی، این روزها قطع تماس و تلاش برای برقراری مجدد آن و ارسال متعدد پیامک و دریافت پیامک اشتباه و عدم پوشش دهی کامل شبکه در بسیاری از مناطق، وجود دارد.

به گزارش فارس، موسوی افزود: در خود تهران نیز در برخی از مناطق پوشش شبکه به صفر می‌رسد در حالی که تهران پایتخت است؛ چه برسد به سایر شهرهای کشور.

نماینده فلاورجان در خانه ملت ادامه داد: مردم برای ارتباط‌های ضروری و مکان‌های که نمی‌توانند از تلفن ثابت استفاده کنند، از تلفن همراه استفاده می‌کنند، مردم باید بتوانند از این امکان نهایت استفاده را ببرند و باید به وضعیت نابسامان در اپرتورهای تلفن همراه رسیدگی شود تا مردم بهتر بتوانند از این وسیله ارزشمند که می‌تواند بسیار از مشکلات را برطرف کند، توجه و رسیدگی شود.

در ادامه این جلسه وزیر ارتباط با قرار گرفتن پشت تریبون در بخش دوم فرصتی که در اختیار داشت، به ارائه توضیحاتی درباره سؤال پرداخت و گفت: حد مجاز قطع مکالمات، یک و سه دهم درصد است و برای اپرتور اول این میزان هفت دهم درصد و برای اپرتور دوم نیز نزدیک به همین عدد است.

وی افزود: جا به جایی 7 میلیارد پیامک در ابتدای سال جدید بدون وجود تکرار موضوع مهمی است.

رضا تقی‌پور بر همین اساس یادآور شد: آمارهای ما بسیار دقیق و به صورت آنلاین از روی سیستم جمع‌آوری می‌شود.

در ادامه این جلسه نماینده مردم فلاورجان مجددا گفت: حدود 3 هزار پیامک در گوشی بنده وجود دارد که ده‌ها مورد آن تکراری است و حتی پیامک ارسالی ناموفق در گوشی بنده هم وجود دارد.

وی افزود: در همین خیابانی کنار مجلس عدم پوشش و خط دهی شبکه وجود دارد و بارها تماس‌های تلفنی بنده قطع شد و پیام عدم پوشش شبکه را نشان می‌دهد.

نماینده فلاورجان در خانه ملت در بخش پایانی سخنانش گفت: باید آقای وزیر به این پرسش پاسخ دهد که آیا پس از خصوصی شدن شرکت مخابرات هیچ گونه تسلطی بر این شرکت ندارد. بخش خصوصی بیش از 7 میلیارد تومان درآمد از پیامک‌های ارسالی در ایام عید به دست آورده است و اگر آقای وزیر در خصوص این موارد مسئولیت دارد، دلیل کوتاهی او چیست و اگر قانون اجازه دخالت به آقای وزیر در این زمینه نمی‌دهد بهتر است هر چه سریعتر این موضوع را اعلام کند تا قانون اصلاح شود.

موسوی لارگانی در خاتمه با بیان اینکه مردم هزینه‌های سنگینی بابت مکالمات تلفن همراه خود پرداخت می‌کنند و باید بتوانند استفاده لازم را از این وسیله ببرند، گفت: صحبت‌ها و آمارهای وزیر ارتباط برای بنده قانع کننده نبود اما به دلیل ارادتی که به وزیر ارتباطات دارم، نیازی به رای‌گیری در این زمینه نمی‌بینیم.

  • ۹۱/۰۱/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">