ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

200 هزار گوشی ایرانی به بازار عرضه می کنیم

| شنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۸۹، ۰۱:۱۸ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل شرکت نیمه هادی عماد، یکی از شرکت های طرف قرارداد وزارت صنایع برای تولید گوشی در کشور، از تولید و عرضه 150 تا 200 هزار دستگاه گوشی موبایل به بازار در سال جاری خبر داد.

حمیدرضا منجی در گفت‌وگو با فارس در تشریح روند تولید گوشی ملی در کشور طی سال های اخیر اظهار داشت: خط تولید گوشی تلفن همراه نیمه هادی عماد ، ظرفیت تولید سالانه یک میلیون دستگاه موبایل را داراست اما به دلیل شرایط بازار تنها یک پنجم این ظرفیت به کار گرفته می شود.

وی با بیان اینکه این کارخانه سال گذشته 150 هزار دستگاه گوشی تلفن همراه با برند هیوندایی را وارد بازار کرد ، ادامه داد: تقاضای بازار از این برند فعلاً در همین حد است و چنانچه تقاضا بیشتر شود آمادگی تولید گوشی تا یک میلیون دستگاه را خواهیم داشت.

منجی گفت: برای تولید گوشی تلفن همراه باید تمامی جوانب بازار درنظر گرفته می شود تا عرضه و تقاضا با یکدیگر تطبیق داده شود.

مدیرعامل نیمه هادی عماد با اشاره به وضعیت فعلی بازار گوشی تلفن همراه و با بیان اینکه مشکل فعلی این بازار بحث قاچاق است ، افزود: با رفع این معضل امکان افزایش تقاضا از برند ملی وجود خواهد داشت.

به گفته وی، گستردگی قاچاق انواع گوشی تلفن همراه، جایی برای گوشی های داخلی در کشور باقی نگذاشته و به همین دلیل نیز تمایلی برای ساخت و تولید گوشی وجود ندارد و اکثر مشتریان نیز به خرید گوشی های قاچاق برندهای معتبر جهانی تمایل نشان می دهند.

مدیرعامل شرکت نیمه هادی عماد در مورد جدیدترین گوشی این شرکت با نام D900 که قرار است از اوایل خرداد ماه به بازار تلفن همراه توزیع شود ، اظهار داشت: این گوشی متناسب با امکانات روز و قابلیت هایی چون صفحه نمایش لمسی 4/2 اینچی، پشتیبانی از دو سیمکارت، حسگر حرکتی ،دوربین عکاسی و فیلمبرداری 2/3 مگاپیکسلی و قابلیت ارتقا حافظه اصلی تا هشت گیگابایت تولید شده است.

به گفته وی، گوشی D900 هیوندایی دهمین مدل عرضه شده این شرکت در بازار خواهد بود که با قیمت 215 هزار تومان در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

منجی با بیان اینکه تمامی تولیدات این برند استانداردهای مورد نیاز بین المللی را رعایت کرده و دارای خدمات پس از فروش نیز است ، گفت: شرکت نیمه هادی عماد با وجود تمامی محدودیت ها به تولید خود ادامه می دهد و هم اکنون نیز تلاش خود را برای تولید و توزیع 200 تا 150 هزار دستگاه گوشی دیگر به بازار را بکار می گیرد.

نیمه هادی عماد یکی از شرکت های طرف قرارداد وزارت صنایع برای تولید سالانه یک میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه در کشور است که اردیبهشت سال 85 تفاهمنامه ای را در این رابطه با این وزارتخانه به امضا رساند.

  • ۸۹/۰۲/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">