ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

3 ایمیل ایرانی دیگر در راه است

| جمعه, ۲۳ تیر ۱۳۹۱، ۰۴:۱۷ ب.ظ | ۰ نظر

معاون سازمان فناوری اطلاعات گفت: 3 شرکت برای اپراتوری پست الکترونیک انتخاب شده‌اند که پس از اخذ مجوز، سایر پست‌های الکترونیک برای تایید، باید از سازمان مجوز بگیرند و در غیر این صورت غیر مجاز خواهند بود.

علی‌اصغر انصاری در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: با فراخوان شناسایی ارائه‌دهندگان خدمات پست الکترونیک، تعدادی شرکت در فراخوان شرکت کردند که پس از ارزیابی 3 شرکت انتخاب شده‌اند.

معاون توسعه و مدیریت شبکه سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: در حال انجام کارهای مقدماتی محصولی که این شرکت‌ها می‌خواهند ارائه کنند و مدل کسب و کارشان هستیم که پس از پایان این اقدام، این 3 اپراتور نیز به اپراتورهای فعلی پست الکترونیک کشور اضافه خواهند شد.

وی تصریح کرد: این 3 شرکت برای ورود نهایی به جمع ارائه دهندگان پست الکترونیک، باید خواسته‌های سازمان فناوری اطلاعات ایران را محقق کنند، از جمله این کارها، انجام اقدامات زیربنایی و بردن محصولات‌شان به آزمایشگاه‌ها است.

انصاری گفت: برای ارائه‌دهندگان این سرویس، نام «اپراتورهای فخر» (ارائه‌دهندگان خدمات رایانامه) انتخاب شده است.

معاون توسعه و مدیریت شبکه سازمان فناوری اطلاعات ایران تأکید کرد: معتقدیم که این اپراتورها باید با مدل کسب و کار وارد شوند.

وی گفت: این 3 شرکت از شرکت‌های وارد در این کار بوده‌اند و مدل کسب و کار هم دارند که امیدواریم موفق باشند و زمینه برای توسعه بازار، با محصولات بومی و خدمات داخلی فراهم شود.
*ارائه‌دهنده پست الکترونیک، بدون پروانه غیرمجازند

وی در پاسخ به این سؤال که "ادامه فعالیت سرویس‌دهندگان فعلی پست الکترونیک چگونه خواهد بود"، گفت: از نظر ما با وارد شدن اپراتورهای فخر، سایر شرکت‌های فعلی ارائه‌دهنده پست الکترونیک، مادامی که از ما پروانه نگیرند، غیرمجاز شناخته می‌شوند.

وی تصریح کرد: پس از معرفی اپراتورها فخر، شرکت‌های فعلی یا باید از سازمان فناوری اطلاعات مجوز لازم را اخذ کنند یا سازمان آنها را تأیید نخواهد کرد.

معاون توسعه و مدیریت شبکه سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: بنابراین شرکتی که از سازمان فناوری اطلاعات مجوز نگرفته باشد، ممکن است فعالیت کند، اما فعالیت آن از نظر سازمان تأیید نخواهد شد.

وی افزود: شرکتی که مورد تأیید سازمان فناوری اطلاعات باشد، حداقل تأیید صلاحیت شده و نرم‌افزارش نیز در آزمایشگاه بررسی شده است.

  • ۹۱/۰۴/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">