ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

6 میلیون گوشی تولید می کنیم

| سه شنبه, ۲۶ تیر ۱۳۸۶، ۰۷:۱۸ ب.ظ | ۰ نظر

معاون اقتصادی و بین‌الملل وزارت صنایع و معادن گفت: پس از کارخانجات مخابراتی ایران ( کما) در شیراز، بزودی در کارخانه دیگری خط تولید گوشی تلفن همراه دایر خواد شد و بدین ترتیب ظرفیت تولید این وسیله ارتباطی در کشور از مرز شش میلیون خواهد گذشت.

محسن شاطرزاده روز سه‌شنبه در مراسم افتتاح خط تولید گوشی تلفن همراه در کارخانجات مخابراتی ایران افزود: در چهار یا پنج سال آینده به بیش از ‪۵۰‬ میلیون گوشی همراه در کشور نیاز خواهیم داشت که اگر متوسط بهای آن را ‪۱۰۰‬ دلار بگیریم، باید حدود پنج میلیارد دلار برای واردات آنها صرف کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه ارتباطات ایرنا، وی گفت: اگر حدود ‪۱۵‬درصد از این شمار را حتی به شیوه اس‌کی‌دی (مونتاژ قطعات پیش ساخته) در داخل تولید کنیم حدود ‪ ۷۵۰‬میلیون دلار ارزش افزوده خواهد داشت.

شاطرزاده تبعات تولید گوشی همراه را در کشور، انتقال دانش پیشرفته، ارتقای فناوری و دانش نرم افزاری، افزایش اشتغال، انتقال ارزش افزوده ، افزایش سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و افزایش صادرات عنوان کرد.

معاون وزارت صنایع و معادن با بیان اینکه این وزارتخانه از طرح تولید گوشی همراه در کشور بطور قاطع حمایت می‌کند، افزود: تعرفه ‪ ۶۰‬درصدی واردات گوشی همراه به هیچ وجه کاهش نخواهد یافت و اخبار در این‌باره صحت ندارد.

شاطرزاده به‌واردکنندگان توصیه کرد از طریق مجاری رسمی گوشی همراه وارد کنند و به قاچاقچیان هشدار داد به کشور گوشی همراه قاچاق نکنند زیرا زیان خواهند کرد.

وی بابیان اینکه اولویت اول صنعتی کشور طبق سند راهبردی‌صنعتی‌کشور توسعه صنایع پیشرفته است و این پروژه در راستای این اولویت است، افزود: از سال ‪ ۸۴‬بحث ورود فناوری تولید موبایل در کشور مطرح شد و در پایان همان سال رییس جمهوری به وزیر صنایع ماموریت داد که این کار را عملی کند.

معاون وزارت صنایع از روزنامه‌نگاران خواست به مردم اطلاع رسانی کنند که نفع‌آنهاو نیز منافع ملی در خریدن کالاهای تولید داخل‌است زیرا اشتغال‌زاست، هرچند نامهای تجاری معروف گوشی همراه جاافتاده باشند.

خط تولید سه نوع گوشی تلفن همراه به شیوه اس کی دی (مونتاژ قطعات پیش ساخته) روز سه‌شنبه با حضور شماری از مسوولان کشوری و استانی در کارخانجات مخابراتی ایران در شیراز گشایش یافت.

این سومین پروژه تولید گوشی همراه در کشور از اواخر سال ‪ ۸۵‬تا کنون است که دو خط تولید آن در استان فارس و شهر شیراز قرار دارد.

  • ۸۶/۰۴/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">