ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

60 درصد زیرساخت دولت الکترونیکی فراهم است

| چهارشنبه, ۵ بهمن ۱۳۸۴، ۰۸:۳۰ ب.ظ | ۰ نظر

معاون پارلمانی وزارت ارتباطات گفت:دولت به منظور برقراری تسهیلات و دسترسی به ارتباطات گسترده، باید تمهیداتی را درجهت گسترش فرصت‌های نوین خدمات و رشد خانوارها، مؤسسات و برپایی اقتصاد شبکه‌یی در نظر بگیرد که ضریب تلفن ثابت، همراه و اینترنت به مرزکمی وکیفی برسد.
به گزارش خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،«صمد مومن بالله»که در مراسم تودیع و معارفه‌ی مدیرعامل شرکت مخابرات لرستان سخن می‌گفت، اظهار داشت: در ماده‌ی ‌٥٧ برنامه‌ی چهارم توسعه، برضرورت توسعه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید شده است.
مومن بالله افزود: با توجه به این ماده، دولت به منظور برقراری تسهیلات و دسترسی به ارتباطات گسترده، باید تمهیداتی را درجهت گسترش فرصت‌های نوین خدمات و رشد خانوارها، مؤسسات و برپایی اقتصاد شبکه‌ای در نظرگیرد که ضریب تلفن ثابت، همراه و اینترنت به مرزکمی وکیفی برسد.
وی با اشاره به ضریب نفوذ تلفن‌ها درکشور اظهار داشت: تا پایان برنامه‌ی چهارساله می‌بایست ضریب تلفن ثابت به ‌٥٠، ضریب تلفن همراه به ‌٣٥ وضریب ارتباطات اینترنتی به ‌٣٠ درصد ارتقاء یابد.
معاون پارلمانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه اظهار داشت: برای برقراری دولت الکترونیک که عدالت را در زمینه‌ی خدمات ارتباطی و استفاده از امکانات و فناوری در اولویت قرار داده است، باید بسترسازی مناسب فراهم آید.
مومن بالله تصریح کرد: ‌٦٠ درصد زیرساخت‌ها و بسترها درکشور فراهم شده و می‌بایست با تلاش مسوولان وکارکنان تمامی زیرساخت‌ها مهیا شود.
وی در خاتمه افزود: امید می‌رود با توجه به راهبردهای اساسی توسعه‌ی مبتنی بردانایی، با تصویب بودجه‌ی ‌٨٥ ، این توسعه از شتاب بیشتری برخوردارشود.
در این مراسم همچنین «مهندس قاسمی» مدیرعامل پیشین شرکت مخابرات استان گفت: اجرای پروژه‌ها وعملکرد موفق شرکت در دو سال گذشته، مرهون زحمات کارکنان شرکت مخابرات استان است.
وی با اشاره به پروژه‌ی دریاچه‌ی گهر افزود: با زحمات بی‌شائبه‌ی کارکنان این شرکت، پروژه‌ی بزرگ آنتن دهی تلفن همراه در منطقه‌ی دریاچه‌ی گهر، ظرف ‌٦٠ روز به پایان رسید.
قاسمی در ادامه اظهار داشت: ضریب نفوذ تلفن ثابت استان درحال حاضر ‌٥/١٨ و ضریب نفوذ تلفن همراه پنج است.
مدیرعامل پیشین شرکت مخابرات استان، درآمد این شرکت در سال ‌٨٢ را ماهیانه‌٩٥٠ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: با توجه به زحمات کارکنان و پرسنل، درآمد ماهیانه‌ی این شرکت یک میلیارد و پانصد و پنجاه میلیون تومان است.
وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود تا خرداد سال آینده، واگذاری تلفن ثابت در استان به روز شود.
وی در خاتمه افزود: امید می‌رود با تلاش کارکنان و مدیریت جدید، لرستان درعرصه‌ی ارتباطات پیشرفت کند.
گفتنی است؛ در پایان این مراسم با اهدا هدایا و لوحهای سپاس از زحمات مهندس«قاسمی» تقدیر و ازسوی معاون پارلمانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، حکم مهندس «معظمی گودرزی» به عنوان مدیر عامل جدید مخابرات استان به وی اعطا شد.

  • ۸۴/۱۱/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">