ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

80 درصد ترافیک اینترنت داخل کشور بماند

| يكشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۸۴، ۰۲:۴۰ ب.ظ | ۰ نظر

درصد ترافیک مصرف اینترنت در داخل کشور مانده و 20 درصد آن به خارج از کشور برود.
مهندس عبدالله فاتح ، مدیر یک شرکت اینترنتی، درگفت وگو با خبرنگار ایلنا ، با اشاره به مطلب فوق ، اظهار داشت: ایجاد یک شبکه اینترنت ملی موجب هدایت بیشتر ترافیک مصرف اینترنت به سمت داخل کشور می‌‏شود.
مهندس فاتح ، افزود: باید 80 درصد ترافیک مصرف اینترنت در داخل کشور مانده و 20 درصد آن به خارج از کشور برود.
وی، با تاکید براین که برای تحقق این موضوع دولت باید به پا گرفتن دیتاسنترها کمک کند ، افزود: ایجاد محتوای دولتی در این مرکز داده و فرهنگ سازی استفاده از آن‌‏ها در میان مردم از جمله اقدامات بر عهده دولت است.
مدیرعامل پارس آنلاین ، خاطرنشان کرد: شرکت‌‏های اینترنتی منتظر هستند که شرکت مخابرات به عنوان رگولاتور اولین قدم را در این زمینه برداشته و به شرکت‌‏های خصوصی اجازه انجام بقیه کارها را بدهد.
وی ، افزود: فروش پهنای باند ، فروش کارت اینترنت ، راه اندازی ADSL و دیتانستر از جمله اقداماتی است که باید به بخش خصوصی واگذار شود.
مهندس فاتح ، با اشاره به این که ایران نیز مانند سایر کشورها یک مجموعه متوالی اینترنت است ، عنوان کرد: وزارت ICT به عنوان متصدی ارتباطات در کشور باید قوانین و مقررات حوزه اینترنت را تعریف کرده و سایر نهادها از آن تبعیت کنند.
فاتح ، با اشاره به این که ایجاد بستر فنی لازم برای ارایه خدمات اینترنتی بر عهده شرکت مخابرات است ، گفت: بخش خصوصی در این میان پیمانکار مخابرات محسوب می‌‏شود.

  • ۸۴/۱۱/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">