ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

80 درصد پرداخت‌ها باید الکترونیکی شود

| دوشنبه, ۹ آبان ۱۳۹۰، ۰۴:۴۹ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات بر لزوم الکترونیکی شدن 20 درصد تجارت داخلی، 30 درصد تجارت خارجی و 80 درصد پرداخت‌های نقدی، تا پایان برنامه‌ی پنجم تاکید کرد.

به گزارش فارس، رضا تقی‌پور در همایش امنیت و اعتماد تجارت و اقتصاد الکترونیکی اظهار کرد: امروزه در کنار فضای فیزیکی که محیط زندگی بشر است، یک فضای مجازی درست شده و بسیاری از امور در این فضا به عنوان مکمل فضای فیزیکی عمل می‌کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: روز‌به‌روز به آمار علاقه‌مندان این فضای مجازی افزوده می‌شود و در تمام این حوزه‌ها لایه‌ امنیت وجود دارد که به اندازه توسعه در این حوزه ضروری و دارای اهمیت است که طی چند سال اخیر امنیت را جزو لاینفک در هر ملی قرار دادیم.

وی گفت: یکی از پیام‌های این همایش این است که همه دست‌اندرکاران این حوزه با این بحث آشنا شوند و مهم‌ترین آن‌ها بحث توسعه‌ی فناوری‌های بومی است.

تقی‌پور با تاکید بر اینکه باید بحث امنیتی بیش از پیش و در همه حوزه‌ها مورد توجه قرار بگیرد، تصریح کرد:‌ توجه به فناوری‌های بومی و توسعه‌ی نرم‌افزار‌ها در کنار توجهی که به سخت‌افزار داریم، بسیار مهم است و خوشبختانه با تصویب سند افتا، این سیاست‌ها در کشور روشن است و پروژه‌ها در سطح ملی و اقدامات اساسی همه تعریف شدند که امیدواریم برنامه‌ی راهبردی افتا شتاب بگیرد.

وی با تاکید بر این‌که باید بحث امنیت را به رسمیت بشناسیم گفت: به تناسب پیشرفت در سایر ابعاد باید به عموم جامعه اطلاع‌رسانی کنیم تا نگرانی‌هایشان در این زمینه کاهش یابد و در این حوزه باید ساز‌وکارهای حمایتی شکل بگیرد و اقداماتی در سطح ملی تعریف شود.

وزیر ارتباطات گفت: اگرچه در کشور ما بحث CA و گواهی الکترونیکی به کندی حرکت می‌کند، اما امیدواریم سرعت بیش‌تری بگیرد.

وی در ادامه افزود: هفته گذشته در نشست وزیران در تله‌کام 2011 در ژنو، یکی از بحث‌های اصلی به موضوع امنیت اختصاص یافت و اینکه کشورمان با چه چالش‌هایی در این زمینه مواجه است؛ البته فاصله ما با کشور‌های دیگر زیاد نیست و تقریبا چالش‌هایی داریم که همه با آن مواجه هستند.

وی ادامه داد: ما در این حوزه مزیت‌هایی به دلیل وجود منابع انسانی متخصص داریم و شرکت‌های دانش‌بنیان هم از دیگر مزیت‌هایی است که در کشورمان وجود دارد و اگر بتوانیم آن را ساماندهی و صادرات را تقویت کنیم، این یکی از حوزه‌هایی خواهد شد که قطعا کشورمان می‌تواند در آن موفق عمل کند.

وزیر ارتباطات گفت: امسال سال اول برنامه پنجم را داریم و اهداف بلندی از نظر کمی و کیفی در این حوزه دیده شده است که در این راستا برای حوزه تجارت و اقتصاد الکترونیکی، دو سری هدف کمی بلندمدت در نظر داریم.

وی گفت: الکترونیکی شدن 20 درصد تجارت داخلی، 30 درصد تجارت خارجی و 80 درصد پرداخت‌های نقدی، یکی از اهداف برنامه پنجم است که باید تا پایان برنامه‌ محقق شود.

  • ۹۰/۰۸/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">