ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

94 درصد کارکنان مخابرات به بخش خصوصی می روند

| يكشنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۸۷، ۰۱:۳۵ ب.ظ | ۰ نظر

از حدود 38 هزار و 500 کارمند شرکت مخابرات ایران و شرکتهای تابعه 37 هزار نفر یعنی 94 درصد کارکنان مشمول اصل 44 می شوند و برهمین اساس به بخش خصوصی می روند

به گزارش فارس، براساس تبصره چهار ماده هفت قانون برنامه چهارم، دولت باید طی سالهای 84 و 85 شرکت هایی را که ماهیت حاکمیتی دارند، تغییر وضعیت دهد و سپس به دستگاه اجرایی منتقل کند.

نحوه انتقال و جابجایی ها در دو شرکت ارتباطات زیرساخت و مخابرات ایران نیز بدین گونه است که از حدود 38 هزار و 500 کارمند شرکت مخابرات ایران و شرکتهای تابعه 37 هزار نفر یعنی 94 درصد کارکنان مشمول اصل 44 می شوند و برهمین اساس به بخش خصوصی می روند و شش درصد کارکنان نیزکه 1500 نفر باقیمانده هستند، به عنوان بخش حاکمیتی به شرکت ارتباطات زیرساخت منتقل می شوند وبه عنوان یکی ازشرکت های زیرمجموعه وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات باقی می مانند.

نحوه اعلام ترک خدمت این کارکنان برای دریافت حکم جدید ازسوی مخابرات ایران نیز بدین گونه است که برای این که کارکنان یادشده حتماً امکان دریافت سهام ترجیحی تاسقف 300 میلیون ریال راداشته باشند، نامه ترک خدمت آنان صادر شده است تا به عنوان کارکنان مخابرات ایران از این امتیاز برخوردار باشند.

براساس اعلام مسوولان شرکت زیر ساخت، این سهام تا 20 برابر حقوق و مزایای کارکنان و به قیمت پایه سهام مخابرات ایران خواهد بود که باتوجه به50 میلیون ریال سهام ترجیحی، تا سقف 300 میلیون ریال سهام دریافت خواهند کرد.

این سهام بدون این که کارمند پولی بابت دریافت آن بپردازد، به صورت اقساط واگذار می شود و به تدریج طی چند سال اقساط آن از محل سود سهام مستهلک می شود و به نوعی سرمایه آنان محسوب خواهد شد.

  • ۸۷/۰۶/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">