ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ADSL کرجی ها تا پایان سال فراهم است

| چهارشنبه, ۵ اسفند ۱۳۸۸، ۰۱:۴۱ ب.ظ | ۰ نظر

به گفته مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران ظرفیت فعلی ایجاد شده در حوزه اینترنت پرسرعت در استان تهران شامل 100 هزار پورت می‌شود که در عمده مناطق تهران نصب و راه‌اندازی شده است.

محمد روح‌اللهی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان این که در حال حاضر ساکنان منطقه دو مخابراتی یعنی شماره تلفن‌های که با پیش شماره 2 آغاز می‌شود، می‌توانند به صورت مراجعه به مراکز مخابراتی و یا غیرحضوری برای دریافت ADSL - اینترنت پرسرعت - اقدام کنند، ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال عمده مناطق آماده ارائه اینترنت پرسرعت به متقاضیان باشند.

وی افزود: در برخی مناطق دیگر نیز ارائه ADSL به صورت آزمایشی و به افرادی خاص شامل دانشجویان، اساتید دانشگاهی و... آغاز شده است، اما از آنجا که خدمات پس از فروش لازم است بعد از تهیه این امکان در تمام مناطق شهر تهران ارائه اینترنت پرسرعت در سطح عمومی آغاز می‌شود.

روح‌اللهی در بیان چگونگی دریافت ADSL از سوی متقاضیان گفت: متقاضیان می‌توانند با یک بار مراجعه و دریافت نام کاربری و کلمه عبور علاوه بر دریافت ADSL دیگر خدمات مخابراتی را به صورت الکترونیکی دریافت کنند. بعد از این حداکثر در 72 ساعت اینترنت پرسرعت نصب می‌شود.

وی با اعلام اینکه ارائه ADSL در منطقه 8 به‌زودی انجام خواهد شد و در کرج نیز بستر فنی و تجهیزات مورد نیاز آماده است و فقط باید پروسه اداری آن طی شود، خاطر نشان کرد: تاکنون هیچ مشکل فنی در این حوزه وجود نداشته است.

به گفته او خدمات پس از فروش از منزل تا شرکت مخابرات به صورت رایگان انجام می‌شود اما در داخل شرکت یا منزل خدمات توسط شرکت‌های همکار ما انجام شده و هزینه آن دریافت می‌شود.

او یادآور شد: کل ظرفیت اینترنت پرسرعتی که از سوی شرکت مخابرات استان تهران ارائه می‌شود یک میلیون پورت است. البته کشش بازار بیش از این است. شرکت مخابرات تهران در این حوزه سقف خاصی ندارد و مطابق با قوانین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خدمت‌رسانی خواهد کرد.

روح‌اللهی در پاسخ به این‌ پرسش که آیا با ورود وایمکس، ASDSL بازار خود را از دست می‌دهد؟ گفت: هر فن‌آوری کارایی بهینه و بازار خاص خود را دارد و در کشورهای پیشرفته جهان وایمکس و ADSL در کنار هم ارائه می‌شود.

او ادامه داد: هر چند نمی‌توان منکر شد که وایمکس بخشی از بازار ADSL را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ اما می‌توان به این امیدوار بود که عرضه این نوع از اینترنت پرسرعت در کنار هم و رقابتی کردن بازار، روی قیمت تاثیر بگذارد که به طور قطع به نفع مشتری است.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران در پایان خاطر نشان کرد: ‌از آن‌جایی که ارائه وایمکس از سوی شرکت‌های خصوصی انجام می‌شود، شرکت مخابرات ایران نمی‌تواند به این عرصه وارد شود و باید منتظر سیاست‌های جدید در این باره بود.

  • ۸۸/۱۲/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">