ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ICT در ایران زود بازده است

| جمعه, ۵ اسفند ۱۳۸۴، ۰۲:۴۹ ب.ظ | ۰ نظر

معاون وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات گفت: مرکز دیتای اینترنتی کار تازه‌ای است که با همکاری دولت و بخش خصوصی در دراز مدت فضای لازم را در این بخش ایجاد خواهد کرد.
دکتر«معصوم فردیس» در بازدید از یکی از مراکز دیتای اینترنتی(IDC) با اشاره به این که فضای ICT در کشور زود بازده است، ایجاد مراکز IDC در کشور را جزو اصول وزارت ICT دانست و گفت: با توجه به حساسیت‌ها و مسایل سیاسی که برای کشورمان پیش آمده، باید دقت بیشتری بر روی بعضی از حرکت‌ها صورت پذیرد و کار بسیار سنجیده و با مطالعه انجام شود.
وی با اشاره به اینکه در بخشICT کشور فاصله‌ی زیادی با دنیا داریم و می‌توانیم ‌از آن‌ها پیشی بگیریم افزود: باتوجه به راه اندازی مرکز سرویس دهی در کشور، می‌توانیم خود را با تحولات روز دنیا هم سطح کنیم.
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی رعایت نکردن مقررات، آیین‌نامه‌ها و نبود ایجاد فرهنگی سازی در مدیریت صنعتی کشور را از موانع رشد و توسعه کشور دانست و اظهار داشت: تبعیت از قانون برای ایجاد فضای مناسب در کشور برای رسیدن به اهداف توسعه بسیار ضروری است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به این که مرکز IDC می‌تواند ابعاد متفاوتی را در کشور ایجاد کند، این کار را تازه و نیازمند حمایت دولت و بخش خصوصی دانست و افزود: هزینه‌های سنگین IDC‌ها غیر از تجهیزات اصلی شبکه، از نظر حریق، دوربین‌های مدار بسته، برق بدون وقفه، هواساز، ژنراتورهای قوی، محل ساختمان و از همه مهمتر ایجاد امکانات امنیتی شبکه است که باید مورد حمایت اعتباری دولت قرار گیرد.
وی در پایان از قول مساعد وام ‌٥/١ میلیارد تومانی در پروانه‌ها خبر داد و گفت: با توجه به سرمایه‌گذاری کلان مورد نیاز IDC‌ها، نیاز به افزایش این ارقام همچنان احساس می‌شود.

  • ۸۴/۱۲/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">