ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ISPها از پرداخت تجمیع عوارض معاف شدند

| جمعه, ۵ اسفند ۱۳۸۴، ۰۲:۳۵ ب.ظ | ۰ نظر

ITanalyze.ir - در جلسه ای که با حضور پناهی، معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی، حکیم مدیرکل فنی، عطایی مدیرکل کالا و خدمات، پاکدامن مدیرکل تشخیص سازمان امور مالیاتی، بیگلری مدیرکل ذی حسابی شرکت مخابرات ایران، خانم نوذری مسئول گروه کارشناسی و مظلوم، نایب رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، سعادت و خادمی از اعضای هیات مدیره نظام و تعدادی از اعضای کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه ای در محل سازمان امور مالیاتی تشکیل و موضوع پرداخت تجمیع عوارض شرکتهای اینترنتی مورد بررسی قرار گرفت.
در این نشست پناهی معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی بر این نکته تاکید نمود که هدف این سازمان اجرای دقیق قانون بوده و به هیچ عنوان قصد ندارد با تفاسیر گوناگون موجبات سردرگمی و یا تعرض به شرکتها را فراهم آورد.
در ادامه نشست عطایی مدیرکل کالا و خدمات سازمان امور مالیاتی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان قصد دریافت مالیات مضاعف را نداریم، اظهار داشت: مطابق قانون در زنجیره عرضه کالاها یا خدمات به مصرف¬کننده نهایی فقط یک بار باید این عوارض دریافت گردد.
سپس حکیم مدیرکل فنی سازمان امور مالیاتی گفت: برای اجرای دقیق و بدون ابهام این قانون ضروری است نقاط کلیدی که در چرخه عرضه خدمات شرکتهای اینترنتی وجود دارد شناسایی و در همان نقاط، مطالبه تجمیع عوارض را نمود.
در ادامه جلسه نمایندگان صنف با تشریح کانال¬های ورود سرویس اینترنت به چرخه عرضه اظهار داشتند چون مالیات تجمیع عوارض آن بخش از خدماتی که توسط شرکتهای اینترنتی به طور مستقیم از شرکت مخابرات دریافت می شود در هنگام خرید پرداخت می گردند، لذا سازمان امور مالیاتی باید توجه خود را به دریافت آن بخش از خدماتی نماید که از ماهواره ها دریافت و از طریق شرکتهای ICP به شرکتهای ISP و مصرف¬کنندگان عمومی توزیع می¬شود. اطلاعات مربوط به این بخش نیز براساس قراردادی که با شرکت فناوری اطلاعات (دیتا) منعقد شده است به طور کامل و دقیق در اختیار آن شرکت قرار دارد و به¬طور مستمر به وسیله شرکت دیتا مانیتور می¬گردد و مناسب است که سازمان امور مالیاتی براساس اطلاعاتی که از طریق شرکت دیتا قابل دریافت است، نسبت به تعیین میزان مالیات تجمیع عوارض هر شرکت اقدام نماید.
همچنین طرفین توافق کردند چون شرکتهای ISP خدمات خود را از شرکت مخابرات و یا شرکتهای ICP دریافت کرده و به توزیع مجدد آن بین مصرف¬کنندگان نهایی پرداخته و تامین¬کنندگان اولیه موظف به پرداخت تجمیع عوارض گردیده¬اند، لذا خدمات این شرکتها و بخش¬هایی از خدمات شرکتهای ICP که مشابه شرکتهای ISP می¬باشند، از پرداخت عوارض مذکور معاف گردند.
در پایان این نشست بیگلری مدیرکل ذیحسابی شرکت مخابرات از آمادگی این شرکت برای روشن شدن میزان مالیات شرکتهای مشمول و همکاری با سازمان امور مالیاتی برای تسریع در حل و فصل مسایل مربوط به تجمیع عوارض شرکتهای اینترنتی اعلام آمادگی کرد.
شایان ذکر است به دلیل اتمام وقت جلسه، مقرر شد مسایل مالیاتی شرکتهای ارائه کننده سرویس PAP در نشست دیگری با حضور نمایندگان سازمان امور مالیاتی و سازمان نظام صنفی رایانه¬ای مورد بررسی قرار گیرد.

  • ۸۴/۱۲/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">