ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

IT در سبد خانوارکم رنگ است

| چهارشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۸۴، ۰۲:۱۸ ب.ظ | ۰ نظر

در برنامه چهارم توسعه و از لحاظ فرهنگی شکاف دیجتالی بین ایران با سایر کشورها حل نخواهد شد ، مگر این‌‏که یک تحرک عمومی در سطح جامعه اتفاق بیافتد.
مهندس صابر فیضی ، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ،‌‏درگفت و گو با خبرنگار ایلنا ، با بیان این مطلب ، اظهار داشت: برای رسیدن به این مهم باید ارزش دانایی محوری را نسبت به ملزومات رفاهی جانبی خانواده‌‏ها ارتقاء دهیم.

وی ، با اشاره به این‌‏که IT یکی از موارد حساس ایجاد رفاه است ، یادآور شد: در سبد هزینه خانوار ایرانی فناوری اطلاعات جایگاهی ندارد.

مهندس فیضی ، گفت: در روستاهای کشوری مانند هندوستان که ارتباط مخابراتی با یک لینک رادیو برقرار می‌‏شود و برق نیز در روستاها وجود ندارد مردم از امکانات IT استفاده می‌‏کنند ، اما در کشور ما که 90 درصد روستاها دارای برق هستند هنوز بحث فناوری اطلاعات جایگاهی ندارد و این مسئله تنها به دلیل اولویت قرار دادن تجملات زاید و تشریفات در کشور است.

وی ، در خصوص تاسیس دفاتر ICT روستایی طی برنامه چهارم توسعه ، نیز بیان داشت: 10 هزار دفتر ICT روستایی را در برنامه داریم که در حال حاضر 2 هزار دفتر در سراسر کشور تاسیس شده و در نظر داریم برای هر 500 خانوار روستایی حداقل یک دفتر ICT ایجاد کنیم.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مخابرات ایران ، ادامه داد: قصد ما این است که یک روستایی با حداقل جابه‌‏جایی از یک روستا به روستای دیگر از خدمات دولت الکترونیک برخوردار شود.

وی ، هدف شرکت مخابرات ایران را رساندن ارتباطات به کل جامعه دانست و تصریح کرد: از طریق شرکت‌‏های وابسته به وزارت ارتباطات و نیز از طریق اپراتورهای خصوصی ، ضریب نفوذ ICT را در کشور توسعه خواهیم داد.

وی ، در پایان با بیان این‌‏که اولویت کاری ما به روزرسانی تمامی سرویس‌‏های مخابراتی اعم از تلفن ثابت ، دیتا و سیار است ، تاکید کرد: پیش‌‏بینی می‌‏شود ؛ به ترتیب اولویت تلفن ثابت ، دیتا و سیار طی برنامه چهارم توسعه به روز رسانی شود.

  • ۸۴/۱۱/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">