ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

MMS در انتظار تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی

| پنجشنبه, ۱۳ دی ۱۳۸۶، ۰۵:۲۸ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت که دستورالعملی برای راه‌اندازی سیستم ارسال فیلم و تصاویر متحرک از طریق تلفن همراه (ام.ام.اس) تهیه شده که باید به تصویب کمیته‌ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد.

به گزارش ایرنا، "محمد سلیمانی" روز چهارشنبه درحاشیه نشست هیات‌دولت درجمع خبرنگاران درپاسخ به این سوال که آیاسیستم ام.ام.اس.

برای همیشه رخ بربسته است؟ گفت: خیر.

سپس از سلیمانی سوال شد: آیا درست است که رییس قوه قضاییه در این زمینه نامه‌ای نوشته و جلوی این سیستم را گرفته است؟

وزیر ارتباطات پاسخ داد: خیر. چنین چیزی صحت ندارد.

سلیمانی سپس توضیح داد: وقتی یک تکنولوژی وارد کشوری می‌شود باید مبانی قانونی و مقرراتی آن هم تدوین و تنظیم شود.

وی افزود: در بخش ایرانسل در دولت قبلی، در این مورد کوتاهی شده‌بود.
عنی امتیاز را در اپراتور دوم داده بودند ولی مبانی مقرراتی آن را انجام نداده بودند که این به‌شورای عالی انقلاب فرهنگی منتقل‌شد و در آنجا کمیته‌ای برای این کار تشکیل دادند.

سلیمانی اظهار داشت: درمورد مسایل ارتباطی، بحث‌های اخلاقی ، امنیتی و حریم خصوصی مطرح است و حوزه بسیار گسترده‌ای دارد، خصوصا ارتباطات تصویری و عکس، که مسایل آن پیچیده‌تر است.

وی تصریح کرد: قرار شد، دستورالعملی در این زمینه تهیه شود که تدوین شده و برای همه سازمان‌هایی که با این حوزه مرتبط هستند، این دستور العمل ارسال شده است.

وزیر ارتباطات گفت: قرار است سازمان‌های مربوطه نظرات کارشناسی خود را در این زمینه ارایه کنند که وقتی این دستورالعمل نهایی شد، باید به تصویب کمیته مربوطه در شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد و عملا مجوز صادر شود.

سلیمانی خاطرنشان‌کرد: همه مشتاق هستند این‌سیستم هرچه زودتر در اختیار مردم قرارگیرد. زیرا این سیستم درحمل و نقل عمومی، روابط فرهنگی ، روابط اجتماعی و روابط اقتصادی بسیار تاثیرگذار است.

وی در عین حال گفت: این کار ، کار پیچیده‌ای است و باید پنج سال پیش شروع و قوانین لازم تدوین می‌شد.

وزیر ارتباطات در خصوص سیستم اتصال به اینترنت در همراه اول نیز گفت: مناقصه آن انجام و سفارش داده شده و تجهیزات وارد ایران شده و در حال نصب است.

وی افزود: اگر نصب با مشکل فنی روبرو نشود، قاعدتا باید این سیستم به مشترکان شهر تهران در بهمن ماه ارایه شود.

سلیمانی گفت: در این مرحله حدود دو میلیون مشترک را پیش‌بینی کرده‌ایم که به آنها سرویس ارایه کنیم. در مرحله بعدی ، از مردم نظر سنجی می‌شود و میزان نیاز به این سرویس تخمین زده می‌شود و بعد وارد مرحله سرمایه‌گذاری می‌شویم.

وزیر ارتباطات ابراز امیدواری کرد: در شش ماهه اول سال ‪ ۸۷‬برای سراسر کشور این سرویس ارایه شود.

سلیمانی درباره شرکت ایرانسل نیز گفت: این شرکت یک بخش خصوصی است که وارد موضوع تلفن همراه شد و آبان ماه سال گذشته اقدام به واگذاری سیم کارت کرد.

وزیر ارتباطات افزود: در سال اول حدود سه میلیون سیم کارت به مردم واگذار کند که موفق شد چهار میلیون و نیم سیم کارت به مردم واگذار کند.

وی اضافه کرد: در سال دوم باید تعداد مشترکین را به پنج میلیون می‌رساند. الان که دو ماه از سال دوم گذشته، مشترکین آن به نزدیک شش میلیون و نیم رسیده‌اند.

سلیمانی گفت: این شرکت همچنین در سال اول نزدیک به یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرد.

وی تصریح کرد: این شرکت در بیش از ‪ ۲۵۰‬شهر خدمات خود را به مردم ارایه می‌کند. این موفقیت بسیار بزرگی است که ظرف ‪ ۱۴‬ماه یک اپراتور خصوصی با حمایت سرمایه گذار خارجی بتواند در کشوری شش و نیم میلیون سیم کارت توزیع کند.

وی اضافه کرد:البته باید نواقص را برطرف کنند و رضایت مشتریان را حتما جلب کنند و شرکت ایرانسل باید بحث پوشش خود را اصلاح و تقویت کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد که در رابطه با تعرفه‌ها این شرکت تخفیف‌های زیادی داده است.

وی در مورد محاسبه مکالمات بر اساس دقیقه از سوی شرکت ایرانسل گفت: این بحث در ابتدا که مطرح شد به این شرکت توصیه کردیم این مساله به صلاح خودتان نیست که دقیقه‌ای با مشتریان محاسبه کنید. باید مثل همه جای دنیا یا بصورت پالسی یا ثانیه‌ای محاسبه شود.

سلیمانی گفت: ابهاماتی در کار بود که با گفت و گوهای کارشناسی برطرف شد. مقداری هم مشکلات فنی داشتند که نمی‌توانستند ثانیه‌ای محاسبه کنند که اینها را برطرف کنند.
خبرنگاری پرسید: با توجه به اینکه زمان ورود شرکت مخابرات به بورس را نیمه اول دی ماه اعلام کرده بودید، آیا این وعده هفته آینده محقق خواهد شد؟ او پاسخ داد: این زمان‌ها تقریبی است . ما دوست داریم همین امروز این کار انجام شود. از نظر ما همه اقدامات انجام گرفته‌است و سازمان خصوصی‌سازی باید برنامه زمانبندی آن را اعلام کند.

وزیر ارتباطات افزود: ما الان بحث مان این است که هر چه زودتر شروع شود. کار که پیش می‌رود ممکن است سازمان خصوصی‌سازی اشکالاتی را اعلام کند.

وی تصریح کرد: بحث پروانه مخابرات را مطرح کردند که دو روز پیش بررسی شد و در دستور کار کمیسیون تنظیم مقررات است و این کمیسیون باید ظرف دو هفته آینده آن را نهایی کند.

سلیمانی در خصوص خصوصی‌سازی مخابرات گفت که ما تحقیقات و مطالعات زیادی در مورد کشورهایی که مخابرات آنها بصورت خصوصی اداره می‌شوند، انجام داده‌ایم و موفقیت‌ها و نارسایی‌های آنها را مطالعه کرده‌ایم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود که در مورد مساله مالکیت ها نیز مطالعات خوبی انجام داده‌ایم.

وزیر ارتباطات به سوالات خبرنگاران در مورد قیمت پیامک پاسخ نداد.

  • ۸۶/۱۰/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">