ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

PAPها: به زودی حذف می شویم

| دوشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۸۸، ۰۲:۵۴ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر روابط عمومی دبیرخانه شرکتهای PAP با انتقاد از ورود شرکت مخابرات به بازار ADSL گفت: ورود مخابرات به بازار ADSL موجب حذف شرکتهای PAP می شود که در این صورت شاهد انحصار طلبی در حوزه مخابرات خواهیم بود و این خلاف اصل 44 قانون اساسی است.

ابوطالب برزگر در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه شرکت مخابرات ایران کلیه امکانات مخابراتی را در اختیار دارد افزود: واگذاری اینترنت پرسرعت از سوی شرکت مخابرات در حالی که کلیه مراکز مخابراتی را در اختیار دارد نه تنها بازار رقابتی ایجاد نمی کند بلکه در دراز مدت باعث می شود شرکتهای PAP که واگذاری اینترنت پر سرعت را بر عهده دارند با مشکلات عدیده ای روبرو شوند.

وی با بیان اینکه از سوی دیگر این شرکتها با سرمایه گذاریهای کلان شغل ایجاد کرده اند یادآور شد: دولت برای ایجاد این میزان شغل باید سرمایه های زیادی صرف کند در حالی که این شرکتها با سرمایه های خود در کشور اشتغال زایی کردند.
دستور برای ممانعت از تردد شرکتهای PAP به مراکز مخابراتی

مدیر روابط عمومی دبیرخانه شرکتهای PAP از ارسال نامه ای به مراکز مخابراتی از سوی شرکت مخابرات اشاره کرد و ادامه داد: در این نامه شرکت مخابرات به مراکز مخابراتی دستور داده است تا از تردد کارشناسان و نمایندگان شرکتهای PAP در مراکز مخابراتی ممانعت به عمل آید.

وی با بیان اینکه رسما هیچ دلیلی برای ممانعت از ورود نمایندگان شرکتهای PAP به مراکز مخابراتی ارائه نشده است به مهر گفت: مخابرات از نظر قانونی بر اساس پروانه نمی تواند مانع ورود کارکنان شرکتهای PAP به مراکز مخابراتی شود.

برزگر با تاکید بر اینکه شرکتهای PAP پروانه خود را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دریافت می کنند در این باره توضیح داد: شرکتهای PAP بر اساس پروانه ای که از سوی سازمان تنظیم مقررات دریافت کردند مجاز هستند تا خدمات اینترنت پرسرعت را ارائه دهند.

مدیر روابط عمومی دبیرخانه شرکتهای PAP خاطرنشان کرد: بر اساس این پروانه با شرکت مخابرات ایران و مخابرات استان تهران قراردادی مبنی بر امکان نصب تجهیزات در مراکز مخابراتی منعقد شد ولی با توجه به قراردادهای موجود و پروانه های صادر شده برخی از استانها حاضر به همکاری نیستند که مخابرات استان تهران یکی از این شرکتها است.

وی با اشاره به ورود شرکت مخابرات به حوزه واگذاری اینترنت پرسرعت اظهار داشت: چنانچه شرکت مخابرات وارد بازار ADSL شود به درستی خدمات مورد نیاز شرکتهای PAP را ارائه نمی دهد و بالطبع به فکر خارج کردن رقیب از بازار می افتد. از سوی دیگر شرکتهای PAP به دلیل عدم همکاری شرکت مخابرات ایران توان خدمات دهی مناسب به مشترکان را ندارند و در نتیجه خود به خود حذف خواهند شد.
انحصار طلبی در مخابرات

برزگر به عواقب حذف شرکتهای PAP اشاره کرد و اضافه کرد: با کنار گذاشتن شرکتهای PAP این حوزه به سمت انحصار طلبی می رود که این امر بر خلاف رویه کشور و اصل 44 قانون اساسی است. ضمن آنکه وضعیت 600 هزار کاربر اینترنت پر سرعت در هاله ای از ابهام می رود.

  • ۸۸/۱۱/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">