ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آخرین اخبار از وضعیت اپراتور سوم

| دوشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۸۸، ۰۳:۲۲ ب.ظ | ۰ نظر

معاون وزیر ارتباطات با انتقاد از روند اجرای مزایده اپراتور سوم تلفن همراه گفت: سازمان تنظیم مقررات برای تعیین اپراتور سوم طبق برنامه زمان بندی پیش نرفته و در کار خود تاخیر دارد.

کمال محامدپور با تاکید بر اینکه از وقت انتخاب اپراتور سوم بسیار گذشته است اظهار داشت: سازمان تنظیم مقررات باید دلایل این تاخیر را اعلام کند.

وی با بیان اینکه برای مذاکره و انتخاب برنده پروژه اپراتور سوم جدول زمان بندی تعریف شده است، گفت: طبق این جدول، برنده مزایده نیز باید ظرف مدت معین تعهدات خود را در این پروژه اجرایی کند اما این تعهدات تاکنون در موعد مقرر عملیاتی نشده است.

محامدپور در گفت وگو با موبنا با اشاره به اختلاف پیشنهاد قیمت نفر دوم مزایده اپراتور سوم بعد از کنسرسیوم تامین اتصالات که از این پروژه کنار گذاشته شد، افزود: سازمان تنظیم مقررات باید دراین باره به کنسرسیوم زین ایران فرصتی می داد و پس از آن تصمیم گیری می کرد.

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه سازمان تنظیم مقررات در برگزاری مزایده اپراتور سوم باید به موقع و طبق برنامه عمل کند خاطرنشان کرد: بلاتکلیف نگه داشتن پروژه ای به این عظیمی کار درستی نیست.

به گزارش موبنا کنسرسیوم تامین اتصالات متشکل از شرکت تامین تله کام وابسته به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و اپراتور اماراتی اتصالات 23دی ماه 87 به عنوان برنده نهایی مزایده اپراتور سوم تلفن همراه کشور انتخاب شد و قراربود این اپراتوردر 15سال، مبلغ 160هزار میلیارد ریال به دولت بپردازد اما وزیر ارتباطات 20اردیبهشت ماه سال جاری اعلام کرد که این کنسرسیوم نتوانست از فرصت سرمایه گذاری در پروژه اپراتور سوم تلفن همراه ایران استفاده کند.

با اعلام کنار گذاشته شدن کنسرسیوم تامین- اتصالات از سوی وزیر ارتباطات طبق اسناد مزایده، مذاکرات با نفر دوم مزایده که کنسرسیوم زین ایران است برای پروژه اپراتور سوم تلفن همراه ایران آغاز شد اما با گذشت یک ماه هنوز انتخاب این اپراتور به صورت رسمی اعلام نشده است.

کنسرسیوم زین ایران متشکل از صندوق بازنشستگان صدا و سیما ، ذخیره فرهنگیان و اپراتور کویتی "زین" است.
مذاکره رگولاتوری با اپراتور زین هنوزدر جریان است

مدیرکل روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات گفت: مذاکره رگولاتوری با اپراتورزین برای حضور در پروژه اپراتور سوم به اتمام نرسیده است.

محمد رضا فرنقی زاد نیز اظهارداشت: نتایج مذاکرات با اپراتورزین مشخص نشده واحتمال وقوع هراتفاقی وجود دارد.

در همین حال رئیس سازمان تنظیم مقررات اعلام کرده بود که به دلیل مذاکره با اپراتورزین برای حضوردر پروژه اپراتور سوم ، مذاکره با کنسرسیوم عمان تل برخلاف شرایط اسناد مزایده است.

به گفته محمود خسروی پس ازکسب توافق با اپراتورزین ،رگولاتوری با ارائه گزارشی به هیات دولت، تصمیم نهایی برای برنده اپراتورسوم تلفن همراه را اعلام می کند.

کنسرسیوم زین ایران متشکل از صندوق بازنشستگان صدا و سیما ، ذخیره فرهنگیان و اپراتور کویتی "زین" است که بعد از کنسرسیوم تامین – اتصالات به عنوان نفر دوم در مزایده اپراتور سوم تلفن همراه کشور برگزیده شد.

وزیر ارتباطات اردیبهشت ماه سال جاری از کنارگذاشتن کنسرسیوم تامین اتصالات از پروژه اپراتور سوم تلفن همراه خبر داد و گفته بود این کنسرسیوم نتوانست از فرصت سرمایه گذاری در این پروژه مخابراتی استفاده کند.

کنسرسیوم تامین اتصالات متشکل از شرکت تامین تله کام وابسته به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و اپراتور اماراتی اتصالات قراربود در عرض 15سال مبلغ 160هزار میلیارد ریال به دولت بپردازد.
زین‌ایران " برای بررسی شرایط اپراتور سوم 10 روز مهلت خواست

رئیس سازمان تنظیم مقررات از درخواست مهلت ده روزه کنسرسیوم دوم برنده مزایده اپراتور سوم موسوم به «زین ایران» برای بررسی شرایط خبر داد.

محمود خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری درباره احتمال تجدید مزایده اپراتور سوم اظهار داشت:در حال حاضر با توجه به مذاکراتی که با زین‌ایران صورت گرفته، کنسرسیوم دوم یک مهلت ده روزه از ما خواسته تا نتیجه نهایی را بیان کند.

وی افزود: بخش حقوقی سازمان تنظیم مقرات در حال بررسی پذیرش این درخواست است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات در خصوص اینکه در چه شرایطی امکان تجدید مزایده ایجاد می‌شود، گفت: در صورتی که مجدداً مذاکرات با زین ایران همانند اتصالات به نتیجه نرسد به دولت گزارش می‌دهیم و پس از آن آنها تصمیم نهایی را خواهند گرفت.

به گزارش فارس، پیش از این کنسرسیوم تامین اتصالات به دلیل عدم ایفای تعهدات خود نتوانست در پروژه اپراتور سوم تلفن همراه ایران سرمایه گذاری کند.

همچنین بر اساس اسناد مزایده اپراتور سوم با کنار گذاشته شدن اتصالات، از کنسرسیوم دوم به عنوان مجری این اپراتور دعوت شد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات بیان کرده پیش از این درباره تجدید مزایده بیان کرده بود که امیدواریم این مزایده با شرایط فعلی به نتیجه برسد زیرا تجدید مزایده مشکلات خاص خود را خواهد داشت.

  • ۸۸/۰۳/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">