ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آخرین وضعیت عرضه سهام مخابرات در بازار بورس

| دوشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۸۸، ۰۲:۱۷ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس سازمان حسابرسی گفت: ارائه تاییدیه سازمان حسابرسی در خصوص بند 9 گزارش حسابرسی سال 87 شرکت مخابرات به اعلام رقم پیش بینی از سوی این شرکت بستگی دارد.
اکبر سهیلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره لزوم استعلام شرکت مخابرات از سازمان حسابرسی در خصوص بند 9 گزارش حسابرسی این شرکت مخابرات برای سال 87 (یکی از شروط 6 گانه هیئت پذیرش در عرضه بلوک 51 درصدی مخابرات) اظهار داشت: شرکت بورس چهارشنبه گذشته و شرکت مخابرات روز شنبه با ارسال نامه ایی خواستار اعلام موضع سازمان حسابرسی درباره بند 9 گزارش حسابرسی شده اند. براساس این بند، شرکت مخابرات بابت 8 درصد حق‌السهم درآمد تلفن ثابت و 28.1 درصد درآمد تلفن همراه متعلق به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، هزینه‌ای را در سال گذشته باید پرداخت می‌کرد، اما مدیران مخابرات اعلام کردند سازمان مربوطه رقمی را برای سال 87 از مخابرات دریافت نکرده است .

وی ادامه داد: این رقم باید توسط شرکت مخابرات اعلام شود چرا که از قرار معلوم این شرکت رقم دیگری را در بودجه خود پیش بینی کرده است.با توجه به عدم دریافت حق‌السهم سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از شرکت مخابرات‌، این شرکت با هماهنگی وزارت ارتباطات باید دقیقا " مشخص کند در صورت های مالی سال جاری چه هزینه ایی را در بودجه پیش بینی و چه رقمی را پرداخت خواهد کرد.

سهیلی‌پور گفت: در صورتی که شرکت مخابرات رقم مربوطه را به سازمان حسابرسی ارایه کند ظرف 10 تا 30 دقیقه تاییدیه سازمان حسابرسی ارایه می شود. این در حالی است که کارشناسان سازمان حسابرسی نسبت به این موضوع پیگیری های لازم را انجام می دهند.
شروط سازمان خصوصی سازی و مخابرات برای عرضه بلوک 51 درصدی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت بورس گفت:‌در صورت رعایت سه شرط توسط سازمان خصوصی‌سازی و شرکت مخابرات ، شرکت بورس برای واگذاری بلوک 51 درصدی مخابرات برای روز چهارشنبه آمادگی کامل دارد.
حسن قالیباف اصل در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت عرضه بلوک 51 درصدی سهام مخابرات اظهار داشت: به عنوان شرکت بورس آمادگی کامل داریم تا عرضه بزرگ و 51 درصدی سهام مخابرات در روز چهارشنبه جاری انجام شود.

وی ادامه داد: برای تحقق برنامه واگذاری این بلوک، سازمان خصوصی‌سازی باید نتایج بررسی اهلیت خریداران را اعلام کند. از سوی دیگر این سازمان باید مجوز رئیس شورای عالی بورس وزیر اقتصاد مبنی بر واگذاری شرایطی ( پرداخت وجه نقد معامله بعد از 30 روز کاری ) بلوک 51 درصدی مخابرات را طبق روال همیشه دریافت و به شرکت بورس ارایه دهد.

قالیباف اصل خاطرنشان کرد: از جانب دیگر شرکت مخابرات باید پاسخ شروط تعیین شده هیئت پذیرش را ارایه دهد که از قرار معلوم ظرف یکی دو روز آینده داده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بورس تأکید کرد: در شروط تعیین شده ما به دنبال چالش‌ها نیستیم بلکه اعتقاد داریم به هنگام این نقل ‌و انتقال مهم باید شفاف‌سازی لازم صورت گیرد. چرا که شرکت مخابرات دارای سهامداران جزء بوده و برخی از این گروه فکر می‌کنند با انجام معامله این بلوک، شرکت مخابرات با تغییرات اساسی مواجه خواهد شد.

قالیباف اصل ادامه داد:‌ شرکت مخابرات در گذشته سودهای تکلیفی و پرداخت‌‌های دولتی داشته و در عوض حقوق دولتی را پرداخت نمی‌کرد در حالی که بعد از این در برابر پرداخت حقوق دولتی، مبالغی را به عناوین مختلف پرداخت نخواهد کرد. بنابراین یکی از سؤالات ما از این شرکت وضعیت عملکرد و مالی مخابرات بعد از واگذاری و اتفاقات مربوط به پرداخت‌ها است که به جز مدیران این شرکت کسان دیگری نمی‌توانند به این گونه سؤالات پاسخ دهند.

وی در خاتمه گفت: به محض اعلام نظر سازمان خصوصی سازی درباره اتمام بررسی اهلیت خریداران و اخذ مجوز از شورای عالی بورس و همچنین دریافت نظرات شرکت مخابرات، واگذاری بیش از 22 میلیارد سهم 931 میلیون در سایت شرکت بورس آگهی خواهد شد که امیدواریم این اتفاق رخ دهد تا سهام این شرکت در چهارشنبه جاری عرضه شود.
شورای رقابت تا زمان دولتی بودن مخابرات درباره آن تصمیم نمی‌گیرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 گفت : تا زمانی که مخابرات در شمول شرکتهای دولتی قرار دارد، شورای رقابت تصمیم‌گیری درباره نحوه فعالیت‌های آن نمی‌کند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سنا، داود خانی اظهار داشت: در حال حاضر شرکت مخابرات براساس تعرفه‌های دولتی فعالیت می‌کند، بنابراین تصمیم‌گیری درباره این شرکت تا زمان خصوصی‌شدن نمی‌تواند برای این شورا موضوعیت داشته باشد.

وی ادامه داد: مخابرات در یک فرآیند کلی براساس پروانه فعالیت، مجوزها و تکلیف‌ها حرکت می‌کند و چنانچه بعد از خصوصی‌شدن بخواهد با توجه به سهم بالایی که از بازار دارد، رفتار انحصارگرایانه داشته باشد ،شورا می‌تواند وارد عمل شود.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به حضور سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان نهاد ناظر بر فعالیت‌های مخابرات، آیا شورا همچنان می‌تواند در بحث مخابرات ورود پیدا کند؟گفت :نظر به اینکه شورای رقابت نظارت را در همه حوزه‌ها پیگیری می کند، وجود سازمان تنظیم مقررات نافی دخالت شورای رقابت در مورد فعالیت‌های مخابرات نیست‌.

وی تصریح کرد: مطابق قانون، شورای رقابت به صورت ملی فعالیت می‌کند و با عنایت به اینکه شان صدور حکم را در مسائل مختلف دارد به عنوان مرجع نهایی تصمیم‌گیر در حوزه‌های تعریف شده مطرح است.

خانی شرایط بعد از انجام معامله بلوکی مخابرات را خاص توصیف کرد و گفت: بعد از خصوصی‌شدن کامل این شرکت باید در انتظار تغییرات نحوه فعالیت باشیم و تا زمانی که مشکلی در فعالیت‌های مخابرات پیش نیاید ما به عنوان شورای رقابت وارد عمل نمی‌شویم، ولی قطعا تغییراتی اعمال خواهد شد.

  • ۸۸/۰۶/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">