ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آغاز رسمی تدوین برنامه ملی تکفا 2

| يكشنبه, ۹ مرداد ۱۳۸۴، ۰۹:۳۴ ق.ظ | ۰ نظر

ایتنا - با امضای قرارداد «پروژه تدوین برنامه جامع فناوری اطلاعات کشور» توسط دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی در هفته گذشته، دوره گذار به مرحله دوم برنامه تکفا شروع شد.

دوره نخست طرح تکفا که از سال 1381 به صورت تبصره‌ای از قانون بودجه کشوری آغاز شده، و به تدریج به شکل یک برنامه ملی برای توسعه کاربری ICT گسترش یافته بود، در طول سه سال اجرا از نبود یک برنامه جامع مطالعاتی برای تعیین اهداف و اولویت‌ها رنج می‌برد، به همین دلیل در طول سال آخر اجرای این طرح، موضوع تعریف پروژه‌ای مطالعاتی برای زمینه‌سازی ادامه تکفا از سوی شورای عالی اطلاع‌رسانی مطرح شد، که البته در باره چند و چون آن، هرگز اطلاعات و توضیحاتی ارائه نشد.
به گزارش ایتنا، هفته گذشته، نصرالله جهانگرد دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی با تایید نهایی این قرارداد، در واقع کلید تهیه طرح دوم تکفا را نیز زد.

مطابق این گزارش، مجری قرارداد مزبور، شرکت ایرانی «پرورش داده‌ها» خواهد بود که در قالب کنسرسیومی به تدوین این برنامه خواهد پرداخت. اطلاعات بدست آمده حاکی از آن است که یک شرکت هلندی در این کنسرسیوم حضور دارد، و تجربه‌های این شرکت اروپایی در امر تدوین خط‌مشی‌های عمده برنامه‌های ملی و فراملی برای گسترش و کاربرد تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات در اروپا، نقطه کانونی تدوین این برنامه خواهد بود، همچنین احتمالاً یک شرکت ایرانی نیز در زمینه مشاوره در این قرارداد حضور دارد.
قرارداد شروع شده است

نماینده شرکت مجری(پرورش داده‌ها) در گفت‌وگو با ایتنا با اشاره به این که زمان پیش‌بینی شده برای انجام این پروژه حدود یک سال است، افزود: «بنا بود که پروژه در اواخر سال 83 کلید بخورد، ولی مشکلات و مراحل اداری آن باعث تاخیر شد، هر چند پروژه عملاً شروع شده و بخشی از آن نیز انجام شده است.»

به گفته وی، با توجه به تجارب برنامه اول تکفا که بیشتر حکم یک برنامه پایلوت را داشت، تکفا2 با استفاده از این تجارب، و با تاکید بر اولویت‌های پروژه‌ها، و گام‌های این حرکت ملی خواهد بود. وی مهم‌ترین ویژگی تکفا2 را نگاه کاملاً علمی به مسئله ذکر کرد.

  • ۸۴/۰۵/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">