ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آغاز نظارت 60 روزه بر کسب و کارهای اینترنتی

| دوشنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۷، ۰۲:۰۹ ب.ظ | ۰ نظر

سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی از آغاز یک دوره نظارت 60 روزه بر فعالیت کسب و کارهای اینترنتی از هفته آینده خبر داد و گفت: فعالیت کسب‌و کارهای عضو اتحادیه به طور دوره‌ای بررسی و نظارت می‌شود.

به گزارش فارس، برخی کاربران فارس در بخش فارس من موضوع استفاده از عکس های نامناسب در فروش لباس زنانه را مطرح کرده اند.

این کاربر نوشته: «فروشگاه های متعددی هستند که اقدام به فروش آنلاین لباس می کنند ولی متاسفانه هیچ گونه نظارتی روی آنها نیست اینگونه فروشگاه ها اغلب برای فروش لباس زنانه از عکس های نامناسب استفاده می کنند. نمونه ای از این فروشگاه ها را در لینک زیر مشاهده نمایید.(نام سایت در خبرگزاری محفوظ است)».

 

پیگیری فارس از اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی

خبرنگار فارس این موضوع را از اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی به عنوان نهاد ناظر بر فعالیت کسب‌وکارهای اینترنتی پیگیری کرده است.

در پیگیری این موضوع رضا الفت نسب عضو هیات مدیره و سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پاسخ به این سوال که آیا این اتحادیه متولی تمامی فعالیت‌های با مجوز و بدون مجوز در فضای مجازی است؟‌ اظهارداشت: چندین نهاد از جمله اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی، نماد اعتماد الکترونیکی، دادستانی، کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و پلیس فتا می‌توانند در این زمینه ورود کنند و مردم می‌توانند موارد تخلف مورد نظر خود را به این نهادها گزارش کنند.

وی ادامه داد: اما با وجود چندین نهاد در این رابطه، نمی‌توانیم بگوییم نظارت به صورت کامل و 100 درصد انجام می‌شود. زیرا این کسب‌وکارها به طور پویا در حال فعالیت‌ هستند و برای مثال ممکن است تصویری نامناسب تشخیص داده شده و با تذکر حذف شود اما ساعتی بعد دوباره تصویر نامناسب دیگری روی صفحه بارگذاری شود؛ از این رو اگرچه فضای فعالیت نسبت به قبل بهتر شده اما نمی‌توان ادعا کرد که نظارت کامل  شده است.

وی ادامه داد: اما از آنجا که رعایت موارد متعددی از جمله این موارد جزء تعهدات مجوز اتحادیه است کسب وکارهایی که از این اتحادیه مجوز فعالیت دارند ملزم به رعایت این موضوع هستند. زیرا می‌دانند در صورت رعایت نکردن این موارد و لغو مجوز دچار سختی خواهند شد.

این مقام مسئول در اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی همچنین از آغاز یک دوره نظارت 60 روزه بر فعالیت کسب و کارهای اینترنتی از هفته آینده خبر داد و گفت: در این طرح کسب‌و کارهای عضو اتحادیه به طور دوره‌ای بررسی و نظارت می‌شوند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">