ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رییس پلیس فتا از آمادگی این مجموعه برای برگزاری جلسات هم‌اندیشی با صنوف و کارشناسان مختلف حوزه موسیقی برای مقابله با موضوع دانلودهای غیرقانونی خبر داد.

سردار وحید مجید رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فتا) در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به تازه‌ترین اقدامات پلیس فتا درباره معضل دانلودهای غیرقانونی در عرصه موسیقی توضیح داد: در این حوزه چند مرجع مسئولیت دارند و فضا به گونه‌ای است که باید ابتدا مسئولیت‌ها مشخص شود. به این ترتیب که ابتدا جرم‌نگاری‌ها در این حوزه انجام شود و بعد ما برمبنای درخواست‌هایی که در این چارچوب صورت می‌گیرد اقدامات قانونی را انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: شرایطی که به آن اشاره کردم نه تنها در حوزه موسیقی بلکه در تمامی مواردی که مرتبط با فرهنگ و هنر هستند، مورد توجه است. بنابراین می‌بایست در این بخش متولیان امر با پلیس فتا جلسات خاص و تخصصی را برگزار کنند.

سردار مجید ادامه داد: نکته دیگر اینکه در رابطه با موضوع دانلودهای غیرمجاز به ویژه در حوزه موسیقی، باید اقدامات طویل‌المدت و مستمری انجام شود. چرا که حوزه فرهنگ و هنر، حوزه بسیار حساسی است که رسیدگی به امور مربوط به آن در حوزه پلیس فتا، مستلزم برگزاری جلساتی است که در این چارچوب پلیس هم طبق قانون وارد عمل خواهد شد.

رییس پلیس فتا در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به پرسشی مبنی‌بر چگونگی تعامل نهادهای صنفی حوزه موسیقی و هنرمندان این عرصه با پلیس فتا دررابطه با موضوع رسیدگی به دانلودهای غیرقانونی هم تصریح کرد: پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، آماده برگزاری جلسات با نهادهای مختلف صنفی و هنرمندان فعال حوزه موسیقی است که بتوانیم در این زمینه به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم. البته در این شرایط یکسری وظایف هم خاص حوزه‌های مختلف موسیقی و پلیس است. به عبارتی در حال حاضر بحث ما با تمامی حوزه‌های مرتبط با فضای مجازی این است که برخی مسئولیت‌ها دو طرفه است.

سردار مجید گفت: من اعتقاد دارم در شرایطی که موضوع دانلودهای غیرمجاز در حوزه موسیقی مطرح می‌شود یکسری وظایف متوجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه‌های متولی است که باید موارد به صورت دقیقی مشخص شود. مطمئن باشید در حوزه‌ای که به پلیس فتا مربوط می‌شود ما قطعا اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

  • ۹۸/۰۷/۲۸

پلیس فتا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">