ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آمارهای کاذب فضای سایبری ایران

| سه شنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۶، ۰۶:۳۶ ب.ظ | ۰ نظر

م.ر.بهنام رئوف - از زمان فیلتر تلگرام آمارهای نادرستی مانند حذف صدها هزار شغل، از بین رفتن هزاران استارت‌آپ و ضرر و زیان‌های میلیاردهای کسب‌وکارها منتشر شده است.

در هفته گذشته سعی کردم به اعتبارسنجی این موارد بپردازم تا بتوانم از میزان ضررهای اقتصادی این فیلترینگ گزارشی دقیق و جامع بنویسم. نکته قابل تامل در این تحقیق آن بود که در این مدت نتوانستم به کسب‌وکاری برسم که کاملا از محل این فیلترینگ نابود شده یا صرفا در این بستر به وجود آمده باشد.

بر اساس یافته‌ها چهار نوع فعالیت تجاری یا اقتصادی در تلگرام انجام می‌َشده است. دسته اول به نوعی CRM یا ارتباط با مشتریان کسب‌وکارهای مختلف از محل این برنامه بوده که تلگرام بر بودن یا نبودنشان تاثیری نگذاشته است. دسته دوم کسب‌وکارهای خانگی بوده‌اند که در کنار سایر شبکه‌های فروش، از این بستر هم استفاده می‌کردند.

دسته سوم مربوط به کانال‌هایی است که با استفاده از انواع‌واقسام روش‌های غیرقانونی بازدیدکنندگان خود را افزایش داده و از محل نمایش تبلیغات کسب درآمد می‌کردند؛ یعنی کسب‌وکاری بدون شفافیت مالی، پرداخت مالیات و با تاثیر نامعلوم در اقتصاد. دسته چهارم هم مربوط به برنامه‌نویسان و کارشناسان دیجیتال‌مارکتینگ است که از این بستر برای ارائه بخشی از خدمات خود بهره می‌ّبردند که اکنون با فیلتر شدن آن قسمتی از درآمد خود را از دست داده‌اند.

هدف از نگارش این موضوع موافقت با روند موجود نیست، اما  برآیند بررسی‌ها نشان می‌دهد اکنون نه صدها هزار شغل از بین رفته و نه میلیاردها درآمد شفاف و قانونی. ارائه آمار صحیح و به دور از جانبداری‌های سیاسی در این بخش می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های آینده برای استفاده از چنین پلتفرم‌هایی، به منظور ایجاد فرصت‌های اقتصادی، مثمرثمر واقع شود.(منبع:روزنامه آسمان آبی)

  • ۹۶/۱۰/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">